Vårkampanj: Dags för Moderaterna att ”jobba för en ny regering”

Publicerad 2017-03-31, 18:09

KAMPANJ. Moderaternas partisekreterare Tomas Tobé manade i veckan alla Moderater att gå ut och ”jobba för en ny regering” och sjösatte därmed Moderaternas vårkampanj som pågår till 10 april. Moderaternas valsamordnare Karin Juhlin berättar om kampanjen.

Dela med andra

Kampanjen består av bland annat av filmer, väljarvärvarverktyg  och en kampanjsajt: Dagsattjobba.se

”Ju fler som sluter upp, desto synligare och starkare blir vi. Alla insatser – stora som små – behövs”, skrev Tomas Tobé i ett utskicks i veckan.
”För oss är kampanjen en del av den mobilisering som började vid Sverigemötet då närmare 1700 kommun- och landstingsmoderater samlades i Karlstad. Syftet är att informera om vår politik och prata med väljare i hela landet om hur vi moderater vill lösa de problem Sverige har. Kampanjen syns digitalt, i våra egna kanaler och framförallt i mötet med människor lokalt där våra medlemmar finns på plats från Kiruna i norr till Trelleborg i söder, Moderaternas valsamordnare Karin Juhlin i en mejlintervju.”
 
Vilka vänder sig kampanjen till?
”Till alla som tycker att det är dags att jobba för en ny regering, men framförallt vänder den sig till väljare som är nyfikna på oss men som inte bestämt sig än. Kampanjen är också en del av våra förberedelser inför valet där vi mobiliserar våra medlemmar och värmer upp organisationen.”

Vilka hoppas ni ska skriva upp sig på kampanjsajten och vad gör ni med personerna som anmäler sig där?
”Vi hoppas att personer som är intresserade av oss och vill engagera sig i arbetet för en alliansregering skriver upp sig. Om man skriver upp sig på www.dagsattjobba.se så får man verktyg att hjälpa till i arbetet för en ny regering.

Hur driver ni trafik till kampanjsajten?
”Våra medlemmar och förtroendevalda är våra viktigaste ambassadörer både i mötet på gator och torg och i sociala medier. Många gillar, delar och pratar om både vår politik och kampanjsajten. Men vi jobbar också med filmer och bilder digitalt för att driva trafik.”
 
Vilka fler delar, förutom kampanjsajten ingår i kampanjen?
Förutom kampanjsajten består kampanjen av fem filmer där vi möter olika personer som berättar om sin bild av Sverige, det finns en rad olika bilder för digital kampanj, flygblad och informationsmaterial om vår plan för ett starkare Sverige som kan användas vid till exempel dörrknackning och samtal, samt kaffemuggar för morgonkampanj där vi säger god morgon och att det är dags att jobba för en ny regering.”
 
Hur ska ni använda er av begreppet ”Det är dags att jobba för en ny regering”?
”Dels så handlar det om att det är dags att jobba för en ny regering, men också om att vi ökar tempot och kraven i sakfrågor. Det är dags att jobba för fler poliser. Det är dags att fler går till jobbet. Det är dags att ställa högre krav. Och det är dags att vi moderater kavlar upp ärmarna och jobbar ännu hårdare mot valet. Gör vi det så kan Sverige bli starkare.”
 
Vilka byråer anlitar ni?
Framförallt har vi lagt mycket tid internt, alla annonser är exempelvis framtagna internt.”

Niklas Svensson (expressen) pausar i sociala medier

KDU vill att KD och M lägger egen budget

De tävlar om moderata riksdagsplatser i Skåne

S värvar nyhetschef från Direktpress

Löfbergs anlitar hållbarhetsbyrå

SAS byter public affairs-chef

Statsvetare: ”Partipolitiska statsvetare – ett fullständigt självmål”

Moderaternas komavdelning jobbar på trots partiledarskiftet

Nordic Morning slår ihop byråerna

...ny logga också...

Här är Intellectas nya namn

Annie Lööf (c) i twitter-bråk med polisen

SD och C vinnare – KR och MPSK förlorare i kyrkovalet

Lobbyist tar strid mot Ardalan Shekarabi (s)

Efter valnederlaget i Stockholm – Birgitta Ohlsson (l) slutar som politiker

Yougov: Nordeas varumärke rasar

Jan Björklund och Birgitta Ohlsson besegrade Martin Mellin i provval (l)

Victoria Kawesa avgår som partiledare (fi)

Chef bygger om och producerar Säljarnas tidning

Han vill gå från förbundsstyrelsen till språkrör

Lund köper ut kommunikationschefen

L och C backar om misstroendeförklaring

Tuffare lobbyregler på gång i EU

Flygskatten kan hota preclearance på Arlanda

Lämnar Brindfors för Olof Palme

Journalisterna fruktar sociala medier – men använder dem

Mr Green: ”Med prediktiva analyser undviker spelbranschen osunt spel”

Grön ungdom kan få två kvinnliga språkrör

BEACONOMIST 26: Salesforce – mer än kräng – Så ska Aftonbladet bli tv-etta

Regeringen och C i krig om pensionerna

Nynäshamns ordförande äntrar Labyrinth

Feministiskt initiativ går till val med 3 miljoner kronor

Riksdagen öppnar med nya säkerhetsmiljoner och misstroendesnack

Anna Kinberg Batra (m) lämnar politiken

Ras för Zap

Fortsatt borgerligt i Norge – svala reaktioner från svenska politiker

LO utreder Nordea-flytt

Spalt byter koncernchef

Hon vill ta in kaxighet i Miljöpartiet

Ulla Andersson (v): Nordea visade sitt ansikte

"Ny ISK-skatt hårt slag mot folkligt sparande"

Aktiespararna om Vänsterpartiets ISK-skatt: Spararna går bananas

Departmentsråd till Hallvarsson & Halvarsson

Mångmiljonförlust för tv-branschens mätbolag

Från Svenska Spel till Cancerfonden

Konkurrensverket avstyrker vinstbegränsningar i välfärden

Veckans Brief 26: Maktskifte bland pr-byråerna – Slaget om Northvolt

BEACONOMIST 25: Digitalbyråernas kompetensjakt – Chimney och Capgeminis strategier

Centerpartiet nominerar två nya till styrelsen

Moderaterna svarar på Socialdemokraternas fråge-kampanj Stockholm

Reformklubben värvar tungt på Unionen, Burson och Grön ungdom

Sven Otto Littorin ger ut bok

Sven Otto Littorin med förläggaren Johan Westerholm.

Sten Nordin (m) blir landshövding

Miljonförlust för Text 100

Plats och tid spikad för Moderaternas extrastämma

Bankföreningen still i båten efter Nordea-flytt

Regeringen lägger ny myndighet Gävle

Stefan Löfven (s) om Nordea: Jag förstår att folk är förbannade

Småföretagen rädda för att politikerna ska öka kostnaderna

Uber skaffar ny pr-byrå

S-politiker pressar Moderaterna i SLL med fråge-kampanj

Nordea flyttar sätet till Finland

SVT-chefen går till JKL

Regeringen lägger 2,7 miljarder på avdragsrätt för fackmedlemskap

Polisförbundet kräver korten på bordet om Dan Eliasson

Kontrollbalansräkning i LOs mediehus

Moderaterna upprörda när Karin Wanngård (s) hoppar av Östlig förbindelse

Motormännen tar strid om Östlig förbindelse

Pr-byrån Lennox släpper verktyg för mandatberäkning

Svenskt Näringsliv köper inte regeringens skattelättnader för småföretag

C vill sänka skatter – men kan höja momsen

Muf backar Ulf Kristersson

Brunswick-värvning ska profilera ABB inom digitalisering

Regeringen lägger 5 miljarder på klimat och miljö 2018

MP-ministrar presenterar budget-nyhet

BEACONOMIST 24: Ny svensk managementjätte – Så e-handlar Baby Björn i Kina

JKL värvar höjdare från Diplomat

Gröna städer jublar åt regeringsförslag på nya hållbara städer

Metro gratissamarbetar med Berättarministeriet

Veckans Brief 25: Fackens medlemsstrid – Transportstyrelsen mitt i drevet

Paula Hammerskog (academedia) om vinsttaket: Trodde sans skulle vinna över V

Klart för vinsttak i skolan – hårda protester från Almega och C

Ulla Andersson (v) har fått igenom vinsttak för välfärden.

KD släpper in Sara Skyttedal – här är förslaget till nya partiledningen

Rektorn får bestämma vilka partier som får besöka skolan

Journalist blir presschef på Miljöpartiet

Ulf Kristersson ställer upp som partiledare (m)

Går över till Wildeco efter nio år på Kreab

Svenskt Trä hämtar pa-chef från Gullers

Miljöpartiet tappar fyra ledamöter

Sverigeförhandlingen om 250 km/timme: det skapar osäkerhet

Trafikverket föreslår nedbantat höghastighetståg

Liberalerna vill flytta myndigheter till Rinkeby – och Skåne

"Ryska 'fake news' - en fara för våra länder"

Nepa tvärvänder till miljonförlust

Story – en vinstrik historia

IF Metall hittar ny komchef på Futurion

Svenskt Näringsliv värvar tung partner på Prime

Här är myndigheterna regeringen vill flytta

TCO-rekrytering ska bygga arbetsmarknadsfrågan för Arena

Claes de Faire tar över Fokus – helt

Regeringen vill flytta ut sju myndigheter

inför Almedalen

AFFÄRER. Nyhetsbyrån Sirén, som lever på att sälja offentliga handlingar som nyhetsunderlag, redovisar mer än halverat rörelseresultat för bokslutsåret 2014. Detta efter att ägarnas bolag fakturerat Sirén.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen.
ALMEDALEN 2014. Hetast i Almedalen, som arrangeras av pr-byrån Westander med Dagens Opinion som mediepartner är på jakt efter två jurymedlemmar som ska rösta fram vilken aktör som förtjänar den årliga utmärkelsen.
ALMEDALEN 2014. Spelbolaget Unibet, som aldrig varit Almedalen förut, gör i år en stor offensiv med 20 man på plats och Handelsbankens Lennart Ekdal som moderator.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån Think Image tar Viking Lines fartyg MS Cinderella till Almedalsveckan 2014. Planen är att hyra ut 2 500 bäddplatser och öppna nya lokaler för arrangemang.