Vårkampanj: Dags för Moderaterna att ”jobba för en ny regering”

Publicerad 2017-03-31, 18:09

KAMPANJ. Moderaternas partisekreterare Tomas Tobé manade i veckan alla Moderater att gå ut och ”jobba för en ny regering” och sjösatte därmed Moderaternas vårkampanj som pågår till 10 april. Moderaternas valsamordnare Karin Juhlin berättar om kampanjen.

Dela med andra

Kampanjen består av bland annat av filmer, väljarvärvarverktyg  och en kampanjsajt: Dagsattjobba.se

”Ju fler som sluter upp, desto synligare och starkare blir vi. Alla insatser – stora som små – behövs”, skrev Tomas Tobé i ett utskicks i veckan.
”För oss är kampanjen en del av den mobilisering som började vid Sverigemötet då närmare 1700 kommun- och landstingsmoderater samlades i Karlstad. Syftet är att informera om vår politik och prata med väljare i hela landet om hur vi moderater vill lösa de problem Sverige har. Kampanjen syns digitalt, i våra egna kanaler och framförallt i mötet med människor lokalt där våra medlemmar finns på plats från Kiruna i norr till Trelleborg i söder, Moderaternas valsamordnare Karin Juhlin i en mejlintervju.”
 
Vilka vänder sig kampanjen till?
”Till alla som tycker att det är dags att jobba för en ny regering, men framförallt vänder den sig till väljare som är nyfikna på oss men som inte bestämt sig än. Kampanjen är också en del av våra förberedelser inför valet där vi mobiliserar våra medlemmar och värmer upp organisationen.”

Vilka hoppas ni ska skriva upp sig på kampanjsajten och vad gör ni med personerna som anmäler sig där?
”Vi hoppas att personer som är intresserade av oss och vill engagera sig i arbetet för en alliansregering skriver upp sig. Om man skriver upp sig på www.dagsattjobba.se så får man verktyg att hjälpa till i arbetet för en ny regering.

Hur driver ni trafik till kampanjsajten?
”Våra medlemmar och förtroendevalda är våra viktigaste ambassadörer både i mötet på gator och torg och i sociala medier. Många gillar, delar och pratar om både vår politik och kampanjsajten. Men vi jobbar också med filmer och bilder digitalt för att driva trafik.”
 
Vilka fler delar, förutom kampanjsajten ingår i kampanjen?
Förutom kampanjsajten består kampanjen av fem filmer där vi möter olika personer som berättar om sin bild av Sverige, det finns en rad olika bilder för digital kampanj, flygblad och informationsmaterial om vår plan för ett starkare Sverige som kan användas vid till exempel dörrknackning och samtal, samt kaffemuggar för morgonkampanj där vi säger god morgon och att det är dags att jobba för en ny regering.”
 
Hur ska ni använda er av begreppet ”Det är dags att jobba för en ny regering”?
”Dels så handlar det om att det är dags att jobba för en ny regering, men också om att vi ökar tempot och kraven i sakfrågor. Det är dags att jobba för fler poliser. Det är dags att fler går till jobbet. Det är dags att ställa högre krav. Och det är dags att vi moderater kavlar upp ärmarna och jobbar ännu hårdare mot valet. Gör vi det så kan Sverige bli starkare.”
 
Vilka byråer anlitar ni?
Framförallt har vi lagt mycket tid internt, alla annonser är exempelvis framtagna internt.”

Greenpeace skippar arbetsgivaravgift i protest

Diplomat köper Strateg

Suhonen ned 8,5 procent

Moderaterna anlitar Prime för att vinna valet

Lågt förtroende för SD, Aftonbladet och Försäkringskassan bland läkarna

ANNONS: URBAN ADVISORS SÖKER PA-RÅDGIVARE

Centerpartiet släpper igenom lagen om ensamkommande

ANNONS: CRAMO SÖKER MARKNADSKOORDINATOR

Liberalerna prioriterar skolan, försvaret och LSS

Spoon köper brittisk byrå

Valreklamen på högvarv – då går Clear Channels ägare i konkurs

Nepa över 200 miljoner

RMP upp 41 procent

Svensk Handel kampanjar med fejk-parti

Moderaterna föreslår gratis polisutbildning

VeckoRevyn höjer valtrycket med gästredaktörer

Tidngen Vi får en ny chefredaktör

Almega vill införa kompetensavdrag – ska snacka ihop sig med Unionen

NOVUS: Ner för de stora blocken – upp för SD

Alexander Bards byrå slår säljrekord

Mikael Odenberg säger upp avtal med pr-byrå

Sven Otto Littorin och två andra tungviktare till pa-byrå

Liberalernas kommunikationschef slutar

Lämnar pr-byrån för politiken

H&H Group mot halv miljard i intäkt

Alternativ för Sverige letar pengar hos Front National

Guldägget: Äggregn över Åkestam – två pr-byråer vann guld

Mona Sahlin och 2 000 i knytblus-manifestation

Klart med ny vd till Stockholms Handelskammare

Antalet egenanställda ökar

Arenagruppen börjar med essäer

Anseendet för Nordea i botten

Näringslivet sågar – industrifacken hyllar S vallöfte om arbetskraftsprövning

Tobaksjätte trotsar lagen – storlanserar klickcigarett

Vänsterpartiet nästan i kapp S i Göteborg

Diplomatgruppen upp 22 procent – mot 100 miljoner

Sverige och Finland fördjupar bioekonomi-samarbete

DIs reklamreporter och OTW-chef och nio andra till Spoon

Här är företagen som träffade Indiens premiärminister

S och MP bjuder in Alliansen om höghastighetsbanor

Kantar Sifo har kartlagt sexuella trakasserier på jobbet

Miljonregn över Anders Borgs bolag

Gullers byter ledning – vd stiger åt sidan

Johan Yilmaz, Hemming Lindell & Ing-Marie Olofsdotter

Riksrevisionen granskar Trafikverkets forskning

Jens Holm (v) pressar Karolina Skog (mp) om miljömålen

Svenska byråerna som kan vinna i EMEA-Sabre

Systembolaget tappar komchefen

Opinionsbildarna tycker till om budgeten

Rådhusgruppen delar ut 823 000 kronor i vinst

ANNONS: FLERA KOMMUNIKATIONSJOBB PÅ SVEASKOG

Magdalena Andersson (s) uppgraderar tillväxten – och arbetslösheten

Regeringen prioriterar miljön och välfärden i vårbudgeten

”Det nya svarta är inte en knytblus eller hijab”

Martin Sorrell (wpp) avgår

Klart för debatt Stefan Löfven (s) vs Ulf Kristersson (m) – hamnar i mindre tv-kanal

Uber nobbar regeringens nya taxipolitik

Nordstjernan om undantag för små välfärdsbolag: Inte förenligt med EU-rätten

Concilia tappar rörelsemarginal

SD villkorar nya public-service-finansieringen

Bakslag för snuslobbyn – EU-advokat vill hålla prillan på avstånd

Facebook hoppar mötet med Morgan Johansson (s) – men fyra från Google kommer

Gunilla Herlitz tar över som vd på Miltton Labs

Nisha Besara blir pa-konsult

Konkurrensverket avslår stöd till havsbaserad vindkraft

Här är TCO-väljarnas favoritregeringar

Aftonbladet sätter ny organisation – värvar från SVT

Avslag igen för unga muslimers statsbidrag

Krisexperten: Så skötte Mark Zuckerberg senatens grillning

Prat PR stuvar om i ledningen

Cohn & Wolfe värvar Mindmakers byråchef

David Orlic (prime) ska hjälpa S vinna valet

Minskade marginaler på Newsroom

Förra SKL-chefen ska styra upp Karolinska

SD-toppen som tog timeout kandiderar för Stockholm

Alliansen släpper sex förslag på utbildning ”närmare arbetsmarknaden”

6F pressar partierna med valsajt

Här är Journalistförbundets nya ledning

Regeringen och Alliansen presenterar skolpolitik

Regeringen kör över Riksrevisionen om revisionsplikt

Rud Pedersen värvar regionråd

Högutbildade tjänstemän, präst & polis på Alternativ för Sveriges riksdagslista

JCP ökar med fyra konsulter

Nina Werling, Lollo Höeg, Paolo Massanyi & Sara Andersson.

Alternativ för Sverige presenterar riksdagslista – i riksdagen

Anna Johansson sitter (s)äkert – Rud Pedersen siktar på riksdagen

Större oro för datainsamling – men stora branschskillnader

Box Communications upp 15 procent

DEMOSKOP: Tapp för S – gärdsgård för L

Rebecca Weidmo-Uvell och Alexander Bard ska sprida bilden om den ”svenska elefanten”

Tre hoppar av Svenska Akademien

Katerina Janouch vill in i riksdagen (med)

Alla partier ökar – men SD rycker ifrån i de sociala medierna

Vinstlyft och vinstregn på JMW

SVT: "Relevant att berätta om antalet kommunikatörer"

Spotlight hämtar teamledare från MSL

Indiens premiärminister till Sverige

Theresa May till Sverige

TCO kartlägger ”felklassade” företagare

SSAB byter komdirektör

Båstad avskedar kommundirektören

The North Alliance passerar miljardgränsen

inför Almedalen

AFFÄRER. Nyhetsbyrån Sirén, som lever på att sälja offentliga handlingar som nyhetsunderlag, redovisar mer än halverat rörelseresultat för bokslutsåret 2014. Detta efter att ägarnas bolag fakturerat Sirén.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen.
ALMEDALEN 2014. Hetast i Almedalen, som arrangeras av pr-byrån Westander med Dagens Opinion som mediepartner är på jakt efter två jurymedlemmar som ska rösta fram vilken aktör som förtjänar den årliga utmärkelsen.
ALMEDALEN 2014. Spelbolaget Unibet, som aldrig varit Almedalen förut, gör i år en stor offensiv med 20 man på plats och Handelsbankens Lennart Ekdal som moderator.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån Think Image tar Viking Lines fartyg MS Cinderella till Almedalsveckan 2014. Planen är att hyra ut 2 500 bäddplatser och öppna nya lokaler för arrangemang.