Vårkampanj: Dags för Moderaterna att ”jobba för en ny regering”

Publicerad 2017-03-31, 18:09

KAMPANJ. Moderaternas partisekreterare Tomas Tobé manade i veckan alla Moderater att gå ut och ”jobba för en ny regering” och sjösatte därmed Moderaternas vårkampanj som pågår till 10 april. Moderaternas valsamordnare Karin Juhlin berättar om kampanjen.

Dela med andra

Kampanjen består av bland annat av filmer, väljarvärvarverktyg  och en kampanjsajt: Dagsattjobba.se

”Ju fler som sluter upp, desto synligare och starkare blir vi. Alla insatser – stora som små – behövs”, skrev Tomas Tobé i ett utskicks i veckan.
”För oss är kampanjen en del av den mobilisering som började vid Sverigemötet då närmare 1700 kommun- och landstingsmoderater samlades i Karlstad. Syftet är att informera om vår politik och prata med väljare i hela landet om hur vi moderater vill lösa de problem Sverige har. Kampanjen syns digitalt, i våra egna kanaler och framförallt i mötet med människor lokalt där våra medlemmar finns på plats från Kiruna i norr till Trelleborg i söder, Moderaternas valsamordnare Karin Juhlin i en mejlintervju.”
 
Vilka vänder sig kampanjen till?
”Till alla som tycker att det är dags att jobba för en ny regering, men framförallt vänder den sig till väljare som är nyfikna på oss men som inte bestämt sig än. Kampanjen är också en del av våra förberedelser inför valet där vi mobiliserar våra medlemmar och värmer upp organisationen.”

Vilka hoppas ni ska skriva upp sig på kampanjsajten och vad gör ni med personerna som anmäler sig där?
”Vi hoppas att personer som är intresserade av oss och vill engagera sig i arbetet för en alliansregering skriver upp sig. Om man skriver upp sig på www.dagsattjobba.se så får man verktyg att hjälpa till i arbetet för en ny regering.

Hur driver ni trafik till kampanjsajten?
”Våra medlemmar och förtroendevalda är våra viktigaste ambassadörer både i mötet på gator och torg och i sociala medier. Många gillar, delar och pratar om både vår politik och kampanjsajten. Men vi jobbar också med filmer och bilder digitalt för att driva trafik.”
 
Vilka fler delar, förutom kampanjsajten ingår i kampanjen?
Förutom kampanjsajten består kampanjen av fem filmer där vi möter olika personer som berättar om sin bild av Sverige, det finns en rad olika bilder för digital kampanj, flygblad och informationsmaterial om vår plan för ett starkare Sverige som kan användas vid till exempel dörrknackning och samtal, samt kaffemuggar för morgonkampanj där vi säger god morgon och att det är dags att jobba för en ny regering.”
 
Hur ska ni använda er av begreppet ”Det är dags att jobba för en ny regering”?
”Dels så handlar det om att det är dags att jobba för en ny regering, men också om att vi ökar tempot och kraven i sakfrågor. Det är dags att jobba för fler poliser. Det är dags att fler går till jobbet. Det är dags att ställa högre krav. Och det är dags att vi moderater kavlar upp ärmarna och jobbar ännu hårdare mot valet. Gör vi det så kan Sverige bli starkare.”
 
Vilka byråer anlitar ni?
Framförallt har vi lagt mycket tid internt, alla annonser är exempelvis framtagna internt.”

Westander: Årets byrå är ett Kinderägg

Åhléns värvar marknadschef från Ikea

Ytterligare moderat pressar Alice Bah Kuhnke (mp) – ifrågasätter bidrag till Ibn Rushd

Stefan Löfven (s) hälsar på Donald Trump (r)

Praktikertjänst värvar trio

Ingen politisk roll för Bert Karlsson i KD

Trafikverket om snabbtågen: 320 ger större nytta än 250 km/timme

Täbys Leif Gripestam (m) attackerar Erika Ullberg (s) om NKS

Irene Svenonius man lämnar jobbet – vill inte ”skada familjen”

S-politiker vill ha mer marknadshyror – och skrota fria skolvalet

Sverigedemokraterna kräver folkomröstning om nya mediegrundlagen

ANNONS: MÅNGA NYA JOBB HOS KIMM

ANNONS: MARKET COORDINATOR TO SOFIGATE

SD startar marknadsföringsbolag

Yougov växer igen

Almegas komchef slutar – söker en friare roll

Centerpartist KU-anmäler Karolina Skog (mp)

Bonnier petar Johan Såthe från Resumé

Karolina Skog (mp): Statliga aktörer ska vara i sakliga sammanhang

Svenskt Flyg: Karolina Skog (mp) agerar som Donald Trump

Politikerskolan byter rektor mitt i terminen

Moderat pressar Alice Bah Kuhnke (mp) om ”odemokratiska påverkansmetoder”

Här är SDs valplattform – vill förstatliga vården och skolan

Klart med ny politisk chefredaktör på Aftonbladet

Fokus steker Edward Blom – tar in fem nya kolumnister

SSUs nya chefredaktör: Vänsteropinionen är deppig

Bert Karlsson följer med på Kristdemokraternas förvalsturné

Kristdemokraterna byter vårdpolitisk talesperson

Så vill LO bromsa ”maktelitens” löner

Svenska PR-företagen byter ordförande

Anna Kinberg Batra (m) får jobb på Handelshögskolan

Finansministern tvekar om Skatteverkets ”exitskatt”

Naturskyddsföreningen byter huvudbyrå

Presstödet höjs och blir mer lokalt och innovativt

Trögt för Initiativet – jagar namnunderskrifter

Sverigedemokraterna presenterar valplattformen – i Örebro

Grünthal och Freivalds till Cohn & Wolfe

Liberalerna piggast på att hjälpa facket med invandrade akademiker

Efter elva år – Securitas komdirektör går till nästa börsbolag

Presskontakterna ner och tappar lönsamhet

Fackförbund prisar Karin Bojs

Chefsjuristen Anne Rundquist om jäv-granskningen av Irene Svenonius (m)

Jung värvar tre kreativa tungviktare

Aftonbladet frontar veteraner i sin val-tv

MTR drar aprilskämt med fejksemla – i februari

Så ska Moderaterna rädda Irene Svenonius

Jimmie Åkesson (sd) vs Ulf Kristersson (m) i vårturné: 23-6

Vänsterpartiets valplattform antagen - Apoteken och Bilprovningen ska förstatligas

DEMOSKOP: Alliansen förbi de rödgröna – men försvagade block

SD-vildarna får nej till partistöd

LO slår tillbaka mot DN och Aftonbladet om valfilmen: Man ska vara ödmjuk

De vann Stora PR-priset

Anna Ekström (s) attackerar influerare

De avgör vilka som blir Årets Opinionsbildare

Prime tar strid om utvisningshotad medarbetare

Här är Miljöpartiets valstrategi

Här är Vänsterpartiets nya partiledning

M och S om näringslivet i valrörelsen

SD hjälpte Alliansen köra över regeringen med förslag om partifinansierande lotterier

Hoppar av från Ehrenberg för egen byrå

S har flest gillare – KD de mest engagerade

Ännu hetare jobb – Geely-chef blir komchef för Göteborgs Hamn

Regeringen: Vi inrättar kontor för life science

INIZIO: M och S ökar – Alliansen förbi de rödgröna

Ras för Bindefeld – men vinst

Tidningsutgivarna protesterar mot regeringens telemarketing-förslag

Unionen klart största fackförbundet

LO om Moderaternas Las-omsvängning: Det ska vi berätta för en halv miljon

Södra Tornet vänder till förlust

TCO ökar svagt – men ras för journalisterna och finans

Techbolag värvar Prime-chef

Regeringen utser digitaliseringschef

Göteborgs Kex, hur hållbart är det att flytta tillverkningen till Riga?

Pressbild från Orkla.

Gullers värvar pr-lärare och regissör

ANNONS: KOM- OCH MARKNADSCHEF TILL KEY I GÖTEBORG

Liberalerna vill lagstifta bort mobilerna från lektionerna

Centerpartiet vill också vara positiva – och sätter tryck i vårdfrågan

Rossana Dinamarca (v) lämnar politiken

Mafioso, Prat, Wise och Narva kan vinna Stora PR-priset

Moderaterna släpper pepp-film

Moderaterna lanserar app för 450 valledare i Västerås

The Labyrinth trappar upp med näringslivstopp i toppen

EU-kommissionen ger grönt ljus för MTGs och Discoverys alkoholreklam i tv

The North Alliance slukar North Kingdom

Westander skrotar Hetast i Almedalen

Initiativet ska bryta sig in via landsbygden

Insynen i partiernas finansiering ska öka

Här är Moderaternas prioriterade valfrågor

Säpochefen blir rikspolischef – välkomnas av fackförbunden

Vårdföretagen gör om sin satirfilm efter kritik från byggindustrin

If Metall släpper kampanjfilm och håller valupptakt – Stefan Löfven (s) frontar

De slåss om plats på Miljöpartiets stockholmsbänk

Moderaterna ger sig ut på town hall-turné

Ny rikspolischef presenteras på torsdag

Stefan Löfven (s): Den svenska modellen ska fungera också i Göteborgs hamn

Under LOs valkonferens – Svenskt Näringsliv sätter stopp för politik på jobbet

Regeringen sparkar Dan Eliasson

BillerudKorsnäs vill bli förändringsambassadör

LO kräver 70 miljarder – kampanjar genom samtal

Saco upp 1,2 procent – läkarna ökar mest

inför Almedalen

AFFÄRER. Nyhetsbyrån Sirén, som lever på att sälja offentliga handlingar som nyhetsunderlag, redovisar mer än halverat rörelseresultat för bokslutsåret 2014. Detta efter att ägarnas bolag fakturerat Sirén.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen.
ALMEDALEN 2014. Hetast i Almedalen, som arrangeras av pr-byrån Westander med Dagens Opinion som mediepartner är på jakt efter två jurymedlemmar som ska rösta fram vilken aktör som förtjänar den årliga utmärkelsen.
ALMEDALEN 2014. Spelbolaget Unibet, som aldrig varit Almedalen förut, gör i år en stor offensiv med 20 man på plats och Handelsbankens Lennart Ekdal som moderator.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån Think Image tar Viking Lines fartyg MS Cinderella till Almedalsveckan 2014. Planen är att hyra ut 2 500 bäddplatser och öppna nya lokaler för arrangemang.