Vårkampanj: Dags för Moderaterna att ”jobba för en ny regering”

Publicerad 2017-03-31, 18:09

KAMPANJ. Moderaternas partisekreterare Tomas Tobé manade i veckan alla Moderater att gå ut och ”jobba för en ny regering” och sjösatte därmed Moderaternas vårkampanj som pågår till 10 april. Moderaternas valsamordnare Karin Juhlin berättar om kampanjen.

Dela med andra

Kampanjen består av bland annat av filmer, väljarvärvarverktyg  och en kampanjsajt: Dagsattjobba.se

”Ju fler som sluter upp, desto synligare och starkare blir vi. Alla insatser – stora som små – behövs”, skrev Tomas Tobé i ett utskicks i veckan.
”För oss är kampanjen en del av den mobilisering som började vid Sverigemötet då närmare 1700 kommun- och landstingsmoderater samlades i Karlstad. Syftet är att informera om vår politik och prata med väljare i hela landet om hur vi moderater vill lösa de problem Sverige har. Kampanjen syns digitalt, i våra egna kanaler och framförallt i mötet med människor lokalt där våra medlemmar finns på plats från Kiruna i norr till Trelleborg i söder, Moderaternas valsamordnare Karin Juhlin i en mejlintervju.”
 
Vilka vänder sig kampanjen till?
”Till alla som tycker att det är dags att jobba för en ny regering, men framförallt vänder den sig till väljare som är nyfikna på oss men som inte bestämt sig än. Kampanjen är också en del av våra förberedelser inför valet där vi mobiliserar våra medlemmar och värmer upp organisationen.”

Vilka hoppas ni ska skriva upp sig på kampanjsajten och vad gör ni med personerna som anmäler sig där?
”Vi hoppas att personer som är intresserade av oss och vill engagera sig i arbetet för en alliansregering skriver upp sig. Om man skriver upp sig på www.dagsattjobba.se så får man verktyg att hjälpa till i arbetet för en ny regering.

Hur driver ni trafik till kampanjsajten?
”Våra medlemmar och förtroendevalda är våra viktigaste ambassadörer både i mötet på gator och torg och i sociala medier. Många gillar, delar och pratar om både vår politik och kampanjsajten. Men vi jobbar också med filmer och bilder digitalt för att driva trafik.”
 
Vilka fler delar, förutom kampanjsajten ingår i kampanjen?
Förutom kampanjsajten består kampanjen av fem filmer där vi möter olika personer som berättar om sin bild av Sverige, det finns en rad olika bilder för digital kampanj, flygblad och informationsmaterial om vår plan för ett starkare Sverige som kan användas vid till exempel dörrknackning och samtal, samt kaffemuggar för morgonkampanj där vi säger god morgon och att det är dags att jobba för en ny regering.”
 
Hur ska ni använda er av begreppet ”Det är dags att jobba för en ny regering”?
”Dels så handlar det om att det är dags att jobba för en ny regering, men också om att vi ökar tempot och kraven i sakfrågor. Det är dags att jobba för fler poliser. Det är dags att fler går till jobbet. Det är dags att ställa högre krav. Och det är dags att vi moderater kavlar upp ärmarna och jobbar ännu hårdare mot valet. Gör vi det så kan Sverige bli starkare.”
 
Vilka byråer anlitar ni?
Framförallt har vi lagt mycket tid internt, alla annonser är exempelvis framtagna internt.”

Regeringen vill ändra i mediegrundlagarna

Medborgerlig samling JO-anmäler Myndigheten för samhällsskydd och beredskap

Fyra ministrar hoppar Almedalsveckan – rekord i evenemang

Här är Sveriges största poddar

Säpo byter kommunikationschef

BBS Group går in i internationellt nätverk

Ägarna Christina Saliba, Joachim Berntzon & Hans Bylund.

Elva på Riksgälden misstänkta för mutbrott

Stefan Löfven (s) väljer Kallinge framför Almedalen

LO sätter valorganisationen

IP-Only bjuder på ”jourhavande it-chef” i Almedalen

Fackförbund stämmer staten för myndighetsflytt

SSU skrotar papperstidningarna – bygger digital plattform

Skandal sänkte Dagens Arbete Media

Jung värvar komräv och poet

Moderaterna tar till Carl Bildt i utrikespolitiken

SD importerar skolpolitik från Singapore – föreslår en enda myndighet

Vinnaren Günther Mårder (företagarna) går in i juryn för Årets digitala kommunikatör

Coop vässar tech-profil med pillerutskick

Liberalerna vill låta granska Stureplansprojektet

Magert för svensk pr i Cannes

SPP och Comviq sponsrar podd på arabiska

Narva kör igång i Göteborg

Teknikföretagen släpper förslag på skattefria introduktionsjobb

Inizio tar in Carl Melin

LO utser valledare – hen är hetaste kandidaten

Politikerveckan i Järva i åtta bilder

Klart för Politikerveckan Järva 2018

Regeringen vill lägga 1,5 miljarder på ”jämlik kunskapsskola”

V-topp vägrar Almedalsveckan

Ann Heberlein kandiderar för Moderaterna

Moderat vill ha ett dansk-skånsk EU-representation

Samhalls komchef får internationell topposition

Håkan Sörman lämnar landshövdingsjobbet i förtid

Alliansen tänker stoppa tre skattehöjningar

Handelsbanken byter kommunikationschef

Hegeli och Nav fusionerar – ska bli störst på public affairs

Sup46-chefen blir styrelse-chef

Åsa Romsons efterträdare ska ”sticka hål på Centerns bluffpolitik”

Storfusion på gång i svenska pr-branschen

Mindre pengar för SDs medieföretag

"Reklampolis" styr Sveriges Marknadsförbund

fotograf: Bugge Woldner

BEACONOMIST 20: It-bolagen om webbappar – 200 utvecklare bakom Viaplay

Socialdemokraterna tar nobelpristagare till Almedalen

Dagens Industri tar storslam – EFN bäst på tv

Beatrice Ask (m) får leda KU – tillfälligt

Patriksson över 50 miljoner kronor

Yougov släpper Profiles i Sverige

Fredrik Reinfeldt utreder brott för försäkringsbranschen

Fredrik Reinfeldt påhejad av Nalin Pekgul. (M)ontage.

Reklambyrå fixar Cramos content

Paues Åberg tar in Gotlandsreklamare

Gomorron Sveriges programledare till Gullers

Antalet “särskilt utsatta områden” ökar

NOVUS: De rödgröna krossar Alliansen i Järva

Svenska ministrar skriver lockbrev till amerikanska storföretag

Marie Söderqvist och Göran Greider har ett jobb ihop

SD och V slår rekord hos Demoskop

Gudrun Schyman om bojkotten (fi): "Den är väldigt kännbar ekonomiskt"

Almega vill driva Almedalens invigningsmingel

Breakit distribuerar Cisions pressmeddelanden

Stefan Löfvens planer för icke-Almedalen tar form

Regeringen halvbackar om resolutionsavgiften

Politism-skribent spikar juryn för Hetast i Almedalen

Kassören tar över klubban i Transport

S rycker fram – M tappar bland LO-och TCO-medlemmarna

Regeringens kampanj för ministrarna ifrågasätts av Centerpartiet

Professor tar över klubban i Gullers Grupp

Nowa köper in sig i analysföretag

BEACONOMIST 19: Making Waves konkurrerar med finkonsulterna – Fokus och S nya sajter

Fritidspolitiker efterträder Hans Linde (v)

Ny debatt mellan Jimmie Åkesson och Ardalan Shekarabi

Anna Kinberg Batra (m) bjuder hem kollegorna i Alliansen

Max utmanar hamburgerjättarna i gröna burgare

Feministiskt initiativ bojkottar Almedalsveckan – protesterar mot ”nazism och fascism”

Klart med V-ledamot som ny chef för RFSU

Prime-konsult tar över Reumatikerförbundet

Anna Kinberg Batra (m) avfärdar sifferläckor – och Birgitta Ohlsson

Jan Björklund (l) sätter press på länsförbunden

Geelmuyden Kiese kniper affärsutvecklare från Intellecta

Anna Kinberg Batra (m) möblerar om

Anna Kinberg Batra (m) möter pressen

Carl B Hamilton (l) sågar Birgitta Ohlsson (l)

Åsa Romson blir övervakningsutredare till regeringen

”Positivt att klimatmarodören Trump lämnar Parisavtalet”

Birgitta Ohlsson bekräftar partiledarutmaningen

Unionen myntar ”plattformsekonomi” med tonåring och Reform Act

”Moderaternas problem – kompromissen krackelerar”

Arla firar Mjölkens dag med undersökning

UNDERSÖKNING. Oatley försöker hälla lite havresmolk mjölkbägaren på Mjölkens dag genom att sponsra #mjölkensdag på Twitter. Det bekommer inte Arla som släpper en gräddfet undersökning.

Alice Bah Kuhnke (mp) får ny statssekreterare

TCO-vd in i Hetast i Almedalen

SD större än M även hos SCB

Kvinna till Kvinna utmanar med reklam från Sarajevo

OTW vann contentmatchen mot Spoon

Ledamot i partistyrelsen kräver att Anna Kinberg Batra (m) avgår

Regeringsfrågan och komplanen på agendan när SD samlar över 1 000

Visit Swedens nya vd hoppar av

Zara Larsson på plats hos Swedavia

Sverigedemokraterna petar åtalad ledamot

Saco: Övervakningen på jobbet ökar

78 procent i vinst för Göran Persson

Birgitta Ohlsson på gång att nomineras till partiledare (l)

inför Almedalen

AFFÄRER. Nyhetsbyrån Sirén, som lever på att sälja offentliga handlingar som nyhetsunderlag, redovisar mer än halverat rörelseresultat för bokslutsåret 2014. Detta efter att ägarnas bolag fakturerat Sirén.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen.
ALMEDALEN 2014. Hetast i Almedalen, som arrangeras av pr-byrån Westander med Dagens Opinion som mediepartner är på jakt efter två jurymedlemmar som ska rösta fram vilken aktör som förtjänar den årliga utmärkelsen.
ALMEDALEN 2014. Spelbolaget Unibet, som aldrig varit Almedalen förut, gör i år en stor offensiv med 20 man på plats och Handelsbankens Lennart Ekdal som moderator.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån Think Image tar Viking Lines fartyg MS Cinderella till Almedalsveckan 2014. Planen är att hyra ut 2 500 bäddplatser och öppna nya lokaler för arrangemang.