Platsannonser

The Labyrinth söker seniorkonsult inom Public Affairs

The Labyrinth är en av Sveriges snabbast växande Public Affairs-byråer. Med både politisk bredd och politiskt djup har vi på kort tid tagit en tydlig position som en välrenommerad rådgivare till företag och organisationer.  Vår är specialitet är strategisk rådgivning och kommunikation inom näringsliv, samhälle och politik, positionering och utveckling av organisationer samt medie- och krisrådgivning.  Utöver våra kunduppdrag har vi format de unika verksamheterna Gröna Städer, WomEngage och Nordic Sustainability Trade Organization.

 

Det går bra för oss. Därför söker vi nu fler kollegor.

 

Stämmer det här på dig?

En senior konsult på The Labyrinth är en person som:

  • har flera års erfarenhet som Public Affairs-konsult från byråvärlden
  • har erfarenhet från politiken, antingen som folkvald eller som tjänsteman
  • har erfarenhet av att leda projekt vad gäller leverans till kund, leda medarbetare och har budgetkontroll
  • har vana av att kommunicera professionellt
  • har god stilistisk förmåga
  • tycker om kundrelationer och har fokus på kundens nytta
  • är kreativ och konstruktiv i dialogen med kunder
  • är strukturerad och gillar ordning och reda
  • har lätt för att jobba i team
  • kan sälja konsulttjänster
  • har ett brett nätverk inom näringsliv och politik

Vi bryr oss om varandra

  • The Labyrinth erbjuder en trevlig och modern arbetsmiljö med en öppen atmosfär. Vi har varierande uppdrag som är både utmanande och stimulerande.
  • The Labyrinth har naturligtvis kollektivavtal, friskvårdsbidrag och teambildande aktiviteter.

 

Kika gärna på www.thelabyrinth.se där du kan lära mer om oss.

Vi behandlar ansökningar löpande fram till den 1 februari 2019, vilket är sista dag för ansökan.  Välkommen att maila din ansökan inkl CV och personligt brev till vår VD Anders Ekdahl på anders.ekdahl@thelabyrinth.se.

 

Engagerad kommunikatör till Stims kommunikationsavdelning

Stim är en medlemsorganisation med fler än 86 000 anslutna musikskapare och musikförlag. Vi arbetar för att skapare ska få ersättning för sin musik, användare få tillgång till musik och för att talanger ska få möjlighet att växa. Vår licens ger frihet att använda marknadens bredaste utbud av musik och pengarna går till musikskaparna. Musik har ett värde – Stim möjliggör fortsatt skapande och återväxt i Sveriges musikliv.

Vi söker nu en kommunikatör till Stim med tillträde så snart som möjligt. Vi erbjuder en spännande arbetsplats där musiken står i centrum och mycket av kommunikationen rör sig i gränssnittet mellan musik, upphovsrätt och tech.

Tjänsten som kommunikatör hos oss är omväxlande och utvecklande, i ett kreativt team med engagerade medarbetare. Kommunikationsavdelningen består av sex personer och vi arbetar brett över hela kommunikationsfältet med medlems- och kundkommunikation, lobbying och opinionsbildning samt internkommunikation. Som kommunikatör rapporterar du till kommunikationschefen.

 

Rollbeskrivning och arbetsuppgifter

I rollen som kommunikatör ingår att arbeta varierat med fokus på att ta fram innehåll och budskap till det löpande arbetet med sociala medier, press och andra kanaler, i nära samarbete med områdesansvariga på avdelningen. Du kommer att projektleda vissa kommunikationsevents och du kommer också att vara den inom avdelningen som ansvarar för internkommunikationen till medarbetare inom Stim, framförallt via vårt intranät och olika personalevents.

 

En vanlig arbetsdag kan bestå av att ta fram kommunikativa budskap till sociala medier, skriva artiklar och underlag till olika kanaler (internt och externt) och säkerställa att kommunikationen bedrivs i linje med våra mål. Du omvärldsbevakar och bistår i arbetet med press- och mediekontakter.

 

Vem är du?
På kommunikationsavdelningen strävar vi efter snabbrörlighet, kreativitet och arbetsglädje! För att trivas hos oss behöver du vara prestigelös och gilla nära samarbete, samtidigt som du är självgående och ansvarstagande.

Vi söker dig som är handlingsorienterad som person, med en kort sträcka från tanke till genomförande. Ett rörligt och flexibelt förhållningssätt är också viktigt då arbetsuppgifterna kommer att variera. I ditt arbete tar du gärna en projektledande roll, men gillar lika mycket att vara del i ett kreativt team och jobba snabbt och effektivt utifrån behov.

Grundläggande i rollen är att du är en god skribent med vana av att arbeta med digitala kanaler och verktyg. Du har lätt för att ta till dig komplex information och presentera den på ett slagkraftigt sätt och bidrar med nya idéer för större effekt och genomslag. Då Stim är en medlemsorganisation som arbetar med opinionsbildning för musikskaparnas rätt att få betalt för sitt arbete är det viktigt att du har ett engagemang och intresse för detta.

 

Erfarenhet och kunskaper

 

  • Högskoleutbildning och/eller några års relevant arbetserfarenhet inom PR/kommunikation/opinionsbildning
  • Erfarenhet av kommunikationsarbete ur ett brett perspektiv, där vi lägger särskild vikt vid arbete med sociala medier, press och internkommunikation
  • Erfarenhet av arbete/engagemang inom opinionsbildande verksamhet värderas högt
  • God kunskap om digital kommunikation och sociala medier
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning

 

Stim har ca 130 anställda och vi sitter i fräscha lokaler på Hornsgatan i Stockholm. Intervjuer sker löpande med sista ansökningsdag den 1 feb. Vid frågor om tjänsten, kontakta Eleonor Otterdahl, kommunikationschef, på eleonor.otterdahl@stim.se eller 08-783 8807. Facklig kontaktperson för Unionen är Eva Botmar, tel 08-783 89 97.

Här söker du tjänsten

 

Westander söker pr-konsulter


Vill du jobba med medierelationer och lobbying på en snäll pr-byrå, där vi tror på öppenhet och bara tar uppdrag som vi själva sympatiserar med? Westander söker nya kundansvariga konsulter, som ska hjälpa våra uppdragsgivare att skapa publicitet, bilda opinion och påverka politiska beslut.

Gemensamt för oss som jobbar på Westander är att vi vill bidra till en positiv samhällsutveckling. Vi vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar.

Vad erbjuder vi?

En plattform. Vi ser företaget som en stabil plattform för samhällsengagerade personer som själva vill åstadkomma något med sina arbetsinsatser.

Intressanta uppdrag. På vår hemsida beskriver vi de pågående lobbyinguppdrag och långsiktiga publicitetsuppdrag vi har i dag för olika företag och organisationer.

Högt tempo utan övertid. Westanders filosofi är att man ska kunna ha ett roligt, ansvarsfullt och krävande arbete utan att behöva jobba övertid.

Föräldrapolicy. Vår föräldrapolicy innehåller bland annat kompensation enligt kollektivavtal för förlorad inkomst och underlättar för småbarnsföräldrar att kombinera arbete och familjeliv.

Vinstdelning. Vårt bonussystem innebär att en del av företagets vinst delas ut i form av en årsbonus – lika för alla anställda – som för 2017 uppgick till 90 000 kronor för den som jobbat heltid.

Lönemålet topp tre. Westander har som lönemål att vara topp tre i personalkostnader per anställd bland de stora pr-byråerna. Under 2017 hade vi de sjunde högsta personalkostnaderna per anställd vid en jämförelse med pr-branschföreningen Precis cirka 30 medlemsföretag.

Vem söker vi?

Du är en drivande och välstrukturerad person, med flerårig praktisk erfarenhet från medierelationer eller lobbying. Som kundansvarig konsult ska du kunna ta fullt ansvar för varje beslut kring en kundrelation. Dessutom bör du ha ett stort personligt engagemang.

Du har en mycket vass penna och ett brett kontaktnät. Däremot behöver du inte ha erfarenhet från arbete inom pr-branschen eller annan konsultverksamhet.

Vi vill rekrytera personer som känner sig trygga i sig själva, med alla mänskliga fel och brister. Personer med god självkänsla har i allmänhet lättare för att hantera återkoppling, vara hjälpsamma och samarbeta prestigelöst.

Vi eftersträvar mångfald i företaget, både för vår egen trivsels skull och för att kunna göra ett bättre jobb för våra uppdragsgivare. Partipolitisk mångfald och bredd i kunskap, erfarenhet och kompetens är särskilt viktiga för oss. Vi välkomnar snälla sökande, med olika ålder och etnisk bakgrund.

Är du intresserad?

Känner du att vi kan vara rätt arbetsplats för dig? Och vill du vara med och utveckla ett växande företag? Skicka din ansökan med cv till vår vd, patrik@westander.se. Har du frågor kan du kontakta Patrik Westander på 073-687 82 55.

För att kunna ta emot nya kollegor på ett bra sätt eftersträvar vi minst fyra veckor mellan individuella rekryteringsstarter. Just nu kan vi erbjuda startdatum från april.

Westander genomför två rekryteringskampanjer om året, under september respektive januari. Sista ansökningsdatum i vårens rekryteringskampanj är den 24 januari.

Läs om 10 skäl att jobba på Westander

Annonsera på DO jobb

På DO jobb finns lediga tjänster inom kommunikation, digitalisering och opinionsbildning.
Annonserar du via DO jobb når du ut via Dagens Opinions egna kanaler och sociala medier.
Vi kommer att jobba hårt för att din annons ska synas.
Ingen färdig annons? Lugn, det fixar vi.

Mejla över text, bild och logga, så är du snart uppe med din annons.

pris: 4 900 för en vecka och 7 900 kronor för två veckor, moms tillkommer

Hör av dig till: annonsera@dagensopinion.se