om

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.
Dagens Opinion driver följande kanaler:
  • Dagensopinion.se – den initierade sajten som ramar in opinionsbildarnas arbetsdag. Vi vänder oss till alla opinionsbildare, från kommun och fack till regering och företag, blå som röd, i storstan, i skogen. Start juni 2010.
  • Veckans Brief – det digitala veckomagasinet för alla som arbetar med opinionsbildning och behöver fördjupad information om de senaste metoderna och verktygen, mätningar, lobbying, kundcase, affärer och utrikeshändelser. Start november 2009.
  • Beaconomist – det digitala veckomagasiner för alla som arbetar med digitala upplevelser, kanaler och tjänster. Följer skeendena inom digital transformation såväl som berättar om praktikfall, ger praktiska tips och teknikspaningar.
Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.