om
Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till alla som arbetar med opinionsbildning. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, antingen från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll. Tillsammans med våra temasponsorer tar vi ut riktlinjerna och de huvudsakliga frågeställningarna för ett artikeltema. Därefter arbetar redaktionen självständigt och med integritet. Självklart är vi helt öppna om vilka temasponsorer vi samarbetar med.
Dagens Opinion är politiskt obunden.
Läs mer om våra erbjudanden här.
Dagens Opinion driver följande kanaler:
- Dagensopinion.se - den initierade sajten som ramar in opinionsbildarnas arbetsdag. Vi vänder oss till alla opinionsbildare, från kommun och fack till regering och företag, blå som röd, i storstan, i skogen. Start juni 2010.
- Veckans Brief - det digitala veckomagasinet för alla som arbetar med opinionsbildning och behöver fördjupad information om de senaste metoderna och verktygen, mätningar, lobbying, kundcase, affärer och utrikeshändelser. Start november 2009.
Dagens Opinion är ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.