Kampanjen består av sju videofilmer som ska lanseras via sociala medier. I filmerna berättar medarbetarna om fördelarna med att jobba på Max. Huvudvärderingen som lyfts fram är att ”förbättra världen”.
 
– Vi vill tilltala personer i åldern 18-25 år som delar våra värderingar och som gillar burgare och service, säger Christoffer Bergfors, vd på Max.
I dag har Max 140 lediga jobb, men hamburgerkedjan räknar med att behöva anställa 750 medarbetare de närmaste åren tre åren.
 
– Då tror jag tyvärr inte att det räcker med Arbetsförmedlingen. Vi måste synas på fler sätt och nå rätt typ av personer.
Att Max ökar personalstyrkan beror både på att företaget tar marknadsandelar och på att segmentet ökar i sin helhet.  Expansionen kommer, trots att Max jobbade aktivt för att motverkar regeringens fördubbling av arbetsgivaravgiften för unga, vilken är införd.
– Vi som alla andra företag måste jobba aktivt med att verka för branschens frågor. Det är vårt ansvar. Vi växer tack vare faktorer som inte har med regeringen att göra.
Christoffer Bergfors utvecklar:
– Vi öppnar 10-12 nya restauranger per år, även vår enormt framgångsrika lansering av Green familjen har gjort att vi får betydlig fler gäster som vi dagligen behöver ge en bra service till. Därför behöver vi nu hitta flera duktiga medarbetare.

Just det, ni har gått över allt mer till att servera vegetariskt och då uppstår frågan hur du definierar begreppet hamburgare?
– Vi pratar om ’burgare’. Det är något mellan två bröd, kött, fisk eller något annat protein. Nu är det väldigt mycket grönt kött som attraherar nya gäster. Vi får in många nya gäster med Green Family.  Men det är inte så att de nya gästerna bara är veganer. Det är vegetarianer, flexetarianer eller köttätare som ibland vill ha något annat.
Pr-byrån JMW har tagit fram ide/koncept. Makeriet har producerat filmerna. Starcom är mediabyrå.