Projektledare med Varumärkesansvar till O'Learys Trademark

O’Learys – Where Fans meet, är den självklara mötesplatsen och erbjuder en unik kombination av känsla, smaker och upplevelser med inspiration från Boston. O’Learys fokuserar på en helhetsupplevelse med mat, dryck, musik och spännande TV-underhållning. Företaget och kedjan är i stark tillväxt och våra varumärken O´Learys och Boston Grill ligger nu för utveckling i norden såväl som internationell export med en ambition att dubbla omsättningen till 2018, därför söker vi nu en Projektledare med ”Passion for eatertainment”.
 
Din roll
Marknadsavdelningens huvudsakliga ansvar är att initiera, leda och genomföra försäljningsstimulerande och varumärkesbyggande aktiviteter. I rollen som Varumärkesansvarig leder och deltar du i projekt och produktion som ökar kundlojaliteten, driver trafik till restaurangerna och positionerar varumärket i enlighet med affärsplan och marknadsplan. Du är involverad i det operativa genomförandet av insatserna samt ansvarar för kvalitetssäkring, utvärdering och resultatanalys. Dina ansvarsområden definieras utifrån organisationens behov och kan anpassas både i omfattning och av karaktär beroende på behov och förutsättningar. Rollen ingår organisatoriskt i marknadsavdelningen och rapporterar till Marknadschefen. I tjänsten ingår en del resor.
 
Exempel på arbetsuppgifter:
  • Ta fram marknads-, aktivitets- och medieplan i samarbete med Marknadschef och Trade Sales Manager.
  • Planera och koordinera insatser för PR, annonsering, events och mediaköp i enlighet med aktivitets- och mediaplan för varumärket.
  • Projektleda, koordinera och kvalitetssäkra produktion av marknadsmaterial vilket innebär löpande kontakt med leverantörer och samarbetspartners.
  • Kvalitetssäkra att varumärkeslöftet gentemot gäst uppfylls som att följa upp och analysera genomförda aktiviteter och hantera Nöjd Kund Garanti.
  • Vägleda och ge support i marknads- och varumärkesfrågor genom att ha löpande kontakt med franchisetagare, restaurangchefer och övriga interna intressenter.
  • Säkerställa att handböcker, Brand Guidelines, verktyg och system för marknadsföring av varumärket är framtagna, relevanta och kommunicerade till franchisetagarna.
     
Om dig
Förutom att du liksom vi har en passion för mat, dryck, kommunikation och människor ser vi gärna att du har jobbat med tjänster och service med liknande uppgifter i 2-3 år gärna i en franchisekedja, kanske som Junior Brand Manager? Du är utbildad varumärkestrateg eller marknadsförare från t ex IHM eller Berghs samt van vid att kommunicera skriftligen och muntligen på engelska samt van kravställare mot byråer. För att lyckas i rollen är du en affärsmässig, resultatorienterad person som tar ett helikopterperspektiv och vill driva affären - och som gillar att arbeta både strategisk och operativt.
För att du ska trivas hos oss och för att vi ska trivas med dig tror vi att du lever efter vår devis; Be you - du är kreativ, har mod, är trygg och vågar bjuda på dig själv. Du är en teamplayer och bidrar och samarbetar för att vi tillsammans ska nå våra mål samt göra gästens möte minnesvärt. Och sist men inte minst så har du Öga för detaljer - att vara noggrann visar din passion för utveckling.
 
Vi erbjuder
O’Learyskedjan är en Europas 10 största och 7:e snabbast växande restaurangkedjor med 125 franchisebaserade barer och restauranger i Norden, Spanien, Kina, Vietnam, Turkiet, Förenade Arabemiraten, Ungern och Singapore. O’Learys Trademark är franchisegivare och varumärkesägare med 50 anställda och huvudkontor ligger i vid vackra Hagaparken i Stockholm. Du kommer till en bred och spännande tjänst för ett starkt varumärke i ett kul och engagerat team och kommer att få vara med och bidra till O’Learys fortsatta utveckling och framgång.

Intresserad?
Vi samarbetar med KIMM i denna rekrytering, för ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Bjerkelius på 08-555290 00 eller ab@kimm.se. Varmt välkommen med din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt då vi går igenom ansökningarna löpande – sista ansökningsdag är den 3 mars. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. 
 

It-konsulten Capgemini väljer pr-konsulten JMW

Allra krishanterar med kampanjsajt och presskonferens

Kommunal går emot S – kräver vinsstopp även i äldreomsorgen

S tar fram handlingsprogram mot ”faktaresistens”

Almega går med på flexpension

GPs chefredaktör slutar när Stampen anställer cms-vd

Vinst för Deportivo och Reform Act i Reed

Moderaterna vill reformera reformarbetet – budgetmotioner ska provtryckas

New Republic slog Mindmakers i Årets Byrå

De kan bli Årets Ledarskribent 2016

Carl Melin byter bolaget mot tankesmedja

Kommunikationsbyråerna tar fram effektmätning

Miljonlyft för retorikexperten

Vänsterpartiets krav inför budgetförhandlingarna

Konkurrensverket säger nej till vinstreglering i välfärden

Här är juryn som avgör Årets Opinionsbildare

JKL-konsult får plats i Swedbanks styrelse

”Digitalisering av prov skapar andra problem”

Säpo tappar kommunikationschefen

Moderådet vänder till vinst

Veckans Brief 6: Grundaren startar konkurrent till JKL – Katalys och Skiftet bjuder motstånd

Hon kan ta över efter Anders Ferbe (if metall)

Marie Nilsson, Tomas With, Veli-Pekka Säikkälä och Anna Jensen-Naatikka

S-tungviktaren skriver under remissvar mot Reepalu-utredningen

Teknikföretagen vill visa industrin som framtiden med poddar

Han ersätter Ebba Busch Thor (kd)

Centerpartiet kör Instagram-live med Annie Lööf

Skandia värvar Praktikertjänsts komchef

Intellecta ökar byråintäkten – minskar marginalen

Här är topptrion i Stora PR-priset

SD prisar Moderaterna i utbildningsutskottet

Regeringen backar om finansskatten

Muslimska tidningen Budskapet vill trappa upp

PFM ner 14 procent

BEACONOMIST 6: Vr-byråerna – marktech-explosionen

Sveriges Kommunikatörer skaffar pr-byrå

Stampens vd slutar

EU-parlamentet röstade ja till frihandelsavtal med Kanada

Moderat attackerar Alice Bah Kuhnke (mp) för SVTs Facebook-annonsering

Årets Opinionsbildare flyttar till Fotografiska

PRESSMEDDELANDE: Gullers ökar intäkten

Mats Qviberg köper Metro

Stefan Löfven (s) vill få ut statsråd och ledamöter i landet

Datainspektionen säger fortsatt nej till kameradrönare

Tungt remissmotstånd mot finansskatten

Visita står utan både press och komchef

Vision hämtar presschef i Botkyrka

Per Schlingmann ger ut bok hos Jan Guillou

Ann Linde (s) ger Jan Björklund (l) svar på tal om slöjbesöket i Iran

Bredbandsbolaget måste blockera Pirate Bay: ”Förvånande”

Centerpartiet kampanjar för landsbygden – då dyker Stefan Löfven upp

LO tar upp kampen med Svenskt Näringsliv om Reepalu-remisser

Ehrenberg öppnar i Stockholm med Ullman-vd

Förra Muf-chefen startar valvinnarverkstad (m)

Miljonregn över Angselius och Rönn

Alliansen vinner mark – på glesbygden

Veckans Brief 5: Hårdare nordisk pr-kamp – Rivstart för Almegas nya komchef

Här är Grön Ungdoms nya styrelse

Ted Ekeroth hoppar av SD

"Skrota datalagringen, regeringen"

Vinstryck för Kairos

Regeringen sätter Statskontoret på att analysera Forum för levande historia

Stefan Löfven väljer landsbygdsturné framför Almedalen

Unionen och Vision lyfter TCO – upp 2,5 procent

Opinionsras för Moderaterna efter SD-utspel

Meltwater säkrar halv miljard till företagsförvärv

New Republic värvar regeringens förra presschef

Kreab anställer Nordea-chef

Bonnier ger upp annonsaffärerna

Reklamare dominerar Guldäggsjuryn

Polhem upp 5 procent

Coops förra komdirektör till Narva

Lokalpressen startar påverkarorganisation

TV4 letar ny väljarbarometer

Moderaterna pressar Allianskollegorna om en snabb gemensam budget

Regeringen lägger 1 miljard på livsmedelsstrategin

Svenskt Näringsliv kampanjar för att driva in 100 remissvar mot Reepalu

Telenor säljer in ”frihet” i militärjuntans Thailand

Rud Pedersen värvar FleishmanHillards finansexpert i Bryssel

TCO: Problemet är inte Arbetsförmedlingen

Grön Ungdom laddar med Lufare och ministrar

LO: Alliansen raserade Arbetsförmedlingen – nu vill de lägga ner den

Diplomat trappar upp inom hållbarhet – värvar från DeLaval

Arenaakademin får ny ledning – vill bli bredare

Fortum hjälper Stockholm ta match med Danmark om datorcentralerna

Sveriges Åkeriföretag driver opinionsbildning med video

Veckans Brief 4: Pressade redaktioner pressar krishanterarna – hemma hos Juno & Priority

Douglas Roos (nyheter 24) sågar Skanskas nej till Donald Trumps Mexiko-mur

Narva-konsult efterträder Narva-konsult på advokatbyrå

Fängslande Facebook-hack hos Moderaterna

Round & Round-konsult leder pr-kategorin i Guldägget

Sverigedemokraterna motar bort Kent Ekeroth

Reform Act startar i Danmark

Centerpartiet vill slopa fastighetsskatten för rurala startups

Kent Ekeroth åtalas för för misshandel

Pr-byrå sponsrar FC Rosengård

Myndighetschefer tar över Riksrevisionen

Edelman Deportivos internationella framgångar fortsätter – kan vinna i Reed Awards

Reklamplanner hjälper Friends ge Prime en match om urban affairs

BEACONOMIST 4: Sveriges 130 största digitala byråer

Publicis strukturerar om i Norden med Norden-chef

inför Almedalen

AFFÄRER. Nyhetsbyrån Sirén, som lever på att sälja offentliga handlingar som nyhetsunderlag, redovisar mer än halverat rörelseresultat för bokslutsåret 2014. Detta efter att ägarnas bolag fakturerat Sirén.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen.
ALMEDALEN 2014. Hetast i Almedalen, som arrangeras av pr-byrån Westander med Dagens Opinion som mediepartner är på jakt efter två jurymedlemmar som ska rösta fram vilken aktör som förtjänar den årliga utmärkelsen.
ALMEDALEN 2014. Spelbolaget Unibet, som aldrig varit Almedalen förut, gör i år en stor offensiv med 20 man på plats och Handelsbankens Lennart Ekdal som moderator.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån Think Image tar Viking Lines fartyg MS Cinderella till Almedalsveckan 2014. Planen är att hyra ut 2 500 bäddplatser och öppna nya lokaler för arrangemang.