Marknadsansvarig till NCS

 
Vill du ha en nyckelroll i en färgstark internationell organisation som arbetar med färg i alla nyanser? Som Marknadsansvarig hos oss får du en hög påverkansgrad i en dynamisk miljö som ständigt förändras.
 
Rollen
Som marknadsansvarig hos oss på NCS är ditt ansvar att arbetar löpande med att exekvera de strategiska marknads- och kommunikationsplanerna gällande allt från hur vi arbetar med vårt varumärke till PR-frågor och events – allt på en global nivå. Rollen är framförallt operativ och typiskt för denna roll är att du ena stunden kan skriva och uppdatera vår företagspresentation för att i nästa diskutera kommunikationsplaner och sen skriva en pressrelease.
Som marknadsansvarig hos oss arbetar du självständigt men i nära samarbete med VD som du också rapporterar till. Du sitter på huvudkontoret i Stockholm och har dina internationellt baserade kollegor i Kina och Tyskland som arbetar lokalt, medan du som Marknadsansvarig har en global roll. Du är en fena på att röra dig i internationella miljöer och tycker att den här beskrivningen stämmer på det du vill göra och hur du är som person.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Marknadsansvarig kommer du att ha många kontaktytor både internt och externt med kunder och samarbetspartners. Förutom att du äger och verkställer marknads- och kommunikationsplanen så bevakar du att den stödjer företagets mål och långsiktiga strategi. Du kommer att initiera, koordinera och följa upp PR-aktiviteter, arbeta med den interna kommunikationen, uppdatera marknads- och säljmaterial, skriva pressreleaser, koordinera och delta i olika events, arbeta med webb, nyhetsflöden online, sociala medier och mycket annat.

Mer om dig

Vi söker dig med en grym projektledarförmåga, du är snabb, flexibel och lösningsorienterad. Du ser ordning och reda som självklarheter för att kunna ha koll i jobbet. Du har lätt för att få med dig andra i olika aktiviteter, projekt och förändringar. Du är trygg och en socialt kompetent person som gillar att ha många kontakter, man vänder sig gärna till dig både för att kunna bolla idéer såväl som att helt enkelt snacka en stund. Andra kallar dig nog för envis, du är ihärdig och ser till att genomföra det du åtagit dig. Att resa några dagar i månaden är något du ser som en extra bonus i tjänsten.

Din bakgrund
  • Jobbat i 3-5 år i en bred marknadsroll i en internationell miljö. Om det är en större eller mindre organisation är mindre viktigt – men sannolikt har du arbetat inom B2B på något sätt – och en byråbakgrund skulle kunna vara rätt för rollen
  • Jobbat mestadels operativt men är även van att ha strategiska diskussioner och att exekvera och följa upp på strategiska planet
  • Erfarenhet från att arbeta med PR
  • Skrivit allt från presentationer till pressreleaser på engelska – din engelska är alltså helt flytande även i skrift
  • Ett öga för layout och har Adobe Creative Clouds program som dina främsta verktyg
  • Känsla för digitala flöden där webb, kampanjer, sociala medier och appar länkar samman
  • Jobbat med webb, gärna i WordPressmiljö.

NCS Colour

Vi på NCS är PASSIONERADE FÄRGEXPERTER! Under 35 år har vi hjälpt våra kunder med att utveckla och kommunicera produkter och tjänster där färg är en avgörande faktor för framgång.
Med NCS Systemet som grund, vårt tredimensionella och vetenskapligt framtagna färgsystem som rymmer och visualiserar alla färger i färgrymden, underlättar vi navigation, kommunikation och kontroll av färger. Vår vision är att förenkla definiering av färg, hjälpa kunder att förstå sambandet mellan färg, ljus och material för att nå önskat resultat – från designprocess till produktion.
Genom våra två affärsområden NCS Colour och CAPQ stöder vi kunder i mer än 80 länder världen över. Vi erbjuder fysiska färgprodukter, digitala lösningar, tjänster och inspiration från vårt globala huvudkontor i Stockholm, Sverige samt kontor i Tyskland och Kina. IKEA, Siemens, H&M, Electrolux, Toyota, Jotun och Volvo är några av de företag som vi är stolta över att arbeta med.
 
NCS erbjuder
Vi på NCS är färgexperter och världsledande inom att kommunicera, visualisera, kontrollera och navigera färg. Hos oss får du möjligheten att vara med och påverka vår utveckling framåt tillsammans med engagerade kollegor som trivs på jobbet. I härliga miljöer på Fridhemsplan fulla av kunskap, färg och inspiration vill vi att ditt driv och entusiasm skall få avtryck och utväxling.

Ansök  

I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV & personligt brev via kimm.se så snart som möjligt, dock senast den 29 oktober 2017. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Önskar du mer information eller har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Sanna Fridell på sf@kimm.se.
 
Sök jobbet här

Välkommen att arbeta med oss på NCS Colour!
 

KD vill lägga 6 miljarder på ”att vända skolan”

Ann Lindes D9 kan bli D11 efter möte i Kista

Strategi för digitalisering av skolan ska göra Sverige ledande

Leif Gripestam (m) släpper greppet om Täby

Regeringen vill avlyssna personer i stället för telefoner

Åsa Regnér (s) KU-anmäls

Civilekonomernas förbundsordförande hoppar av

Riksdagsledamöterna får påökt

Klart med Northvolts fabrik

Northvolt håller presskonferens med Michael Damberg (s)

Ingen förundersökning mot Mattias Karlsson (sd)

Försäkringskassan haffar presschef hos Polisen

Falkenberg sparkar kommunchefen

Niklas Svensson tillbaka på Twitter

Lernia värvar ”säker” komchef

Bot med mustasch ska råda bot på Vårdföretagarnas mytdilemma

”Eliternas exit" när borgerliga eliten kickoffar

Miljölobbyist dubbas till riddare

Nya komchefen ska ge KF plats i samhällsdebatten

ÅF breddar sig med digitalt förvärv och pr-samarbete

Tidigare Kreab-konsult ska lyfta Ehrenberg

15 miljoner till kvinnoförbunden

172 miljoner till partierna – S + M får mest

Assefa tar över Per Schlingmanns pr-del

Greenpeace kampanjar med container i Timrå

Detta är ett foto av Greenpeace Instagram-konto.

Kommunals komchef får toppjobb

Hon blir ny chef för Sveriges Kommunikatörer

LOs tunga kapital och mediechef startar eget

Inizio upp 10 procent – men rött på sista raden

Moderaternas nya politik och prioriteringar för valet

Veckans Brief 31: Postnord handlar pr-byråer – De nya pr-entrpenörerna

Veckans Brief 30: Undersökningsföretagen listar bästa konkurrenterna – Kommunicera som en startup

Veckans Brief 29: Tre undersökningsbolag fusionerar till Origo – Partiernas komavdelningar ett år före valet

Regeringen backar om Thomas Bodström

Saco får (delvis) ny styrelse

Seko och Fastighets går vidare med sammanslagning

King Street upp 148 procent tredje året

Bara tyskt utanför Sagerska

Därför mäter Svenskt Näringsliv ”medias attityder”

”Vem fördummar biblioteksdebatten, Roger Mogert (s)?”

Rasmus Jonlund, Hanna Gerdes & Anne-Lie Elfvén

Ikea och Ålandsbanken mest nominerade i 100-wattaren

MP-kandidat bekräftar förfalskade underskrifter

Politikerveckan Järvas grundare till Stockholms Handelskammare

Var tredje svensk tror att IBM har läckt – riskerar Carema-skandal

New Republic rekryterar från Liberalerna

Marknadsföreningen delar ut pris till årets disruptör

Lidl byter byråer

Moderaterna skakar om bland talespersonerna och utser vice talman

Sverigedemokraternas fyra prioriterade valfrågor

SAKER MAN SER: Härskning i riksdagsjournalisternas pentry

Konjunkturinstitutet: ”Regeringens budget kraftigt underfinansierad”

Nowa investerar i kommunikationsbyrå

Facebook slår Ikea och Google bland de yngre

Moderaterna kan få uppförandekod för sociala medier

FI föreslår reformer för 72 miljarder – företagen betalar

Pr-proffsen: Så kan SVT förbättra partiledardebatten

Kommunikatörernas vd blir rekryterare

Muf sätter press på M-kongressen – ska driva igenom marknadshyror

Vänsterpartiet kuppade med Ung i Sverige i partiledardebatten

Inizio & Demoskop: Ulf Kristersson (m) vann partiledardebatten (svt)

”Sprid ljus över skuggbudgetarna”

Regeringen till rasande attack mot oppositionens skuggbudgetar

Svensk Dagligvaruhandel lobbar för åldersgräns på energidryck

”Stefan Löfven (s) och NMR kan ha skadat Almedalsveckans varumärke”

Moderaterna flitigaste motionärerna – Vänsterpartiet i botten

Liberalerna och Vänsterpartiet vill att S stoppar Thomas Bodström (s) som landshövding

Hon är Magdalena Anderssons nya skattedirektör

Moderaterna prioriterar skatteminskningar i sin skuggbudget

Ledarnas nya samhällspolitiska chef kommer från Ratio

Peter Hultqvist (s) på säljturné (saab)

SD vill höja restaurangmomsen men sänka inkomstskatten

Moderaterna värvar från Kreab och EU-parlamentet

Narva värvar Hill+Knowltons pa-chef

Statskontoret vill ha hårdare regeringsstyrning av MUCF

EU-kommissionen pressar Irland och Luxemburg för olagligt stöd till Apple och Amazon

Centerpartiet prioriterar ingångsavdrag för nya på jobbet och sänkt skatt

De debatterar Almedalsrapporten

Lotta Edholm (l) attackerar S för ”nära samarbete med diktaturen Abu Dhabi”

Per Nilsson (m) befordras

Miljöpartist pressar EU att sätta stopp för Ryanairs affärsmodell

Hon är Moderaternas nya presschef – temporärt

Moderaterna byter partisekreterare och utser ekonomisk-politisk talesperson

M-teamet: Ulf Kristersson, Elisabeth Svantesson, Jessica Polfjärd, Tobias Billström, Anders Edholm & Gunnar Strömmer.

Liberalerna prioriterar skattesänkningar

Ulf Kristersson (m) formar teamet

Facebook: "Globalisering ger globala arbetsplatser"

Questback upp 13 procent i Sverige

Ann Linde (s) samlar sin påtryckargrupp i Stockholm – pressar EUs digitala agenda

Tunga Liberaler vill lämna Alliansen

KD prioriterar pensionärer i sin skuggbudget

LO varslar om konflikt på Samhall

Intrum Justitia och Lindorff får gemensamt varumärke

BEACONOMIST 28: Oaths plan för Sverige – Singularitetsprofessorn tror på ai-assistenter

Greatness tar in tung konsult i Göteborg

Här är Centerstämmans viktigaste beslut

Ulf Kristersson vald som moderat partiledare – till Kent-musik

Moderaternas presschef slutar efter extrastämman

Han är Grön ungdoms nya språkrör

"Denna helg – en episk studie i politisk organisation"

Riksbankschefen sitter kvar

SB Insight: Skanska är hållbaraste b2b-bolaget

inför Almedalen

AFFÄRER. Nyhetsbyrån Sirén, som lever på att sälja offentliga handlingar som nyhetsunderlag, redovisar mer än halverat rörelseresultat för bokslutsåret 2014. Detta efter att ägarnas bolag fakturerat Sirén.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen.
ALMEDALEN 2014. Hetast i Almedalen, som arrangeras av pr-byrån Westander med Dagens Opinion som mediepartner är på jakt efter två jurymedlemmar som ska rösta fram vilken aktör som förtjänar den årliga utmärkelsen.
ALMEDALEN 2014. Spelbolaget Unibet, som aldrig varit Almedalen förut, gör i år en stor offensiv med 20 man på plats och Handelsbankens Lennart Ekdal som moderator.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån Think Image tar Viking Lines fartyg MS Cinderella till Almedalsveckan 2014. Planen är att hyra ut 2 500 bäddplatser och öppna nya lokaler för arrangemang.