Lernia söker en Strategisk Projektledare

 

Under de närmsta åren ska Lernia öka kännedom och preferens som ett kompetenspartnerföretag och söker nu en Strategisk Projektledare som kan hjälpa oss med det. 
Lernia finns på mer än 100 orter i landet och erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, omställning och företagsutveckling. Vi kan matcha bemanningskonsulter och deltagare i våra utbildningar mot näringslivets behov och arbetar med såväl individer som företag och organisationer. Vårt nära samarbete med svenskt näringsliv och offentliga aktörer ger oss värdefulla insikter i vilken kompetens som efterfrågas på arbetsmarknaden och på så sätt bidrar vi till att minska kompetensgapen i samhället och skapa en hållbar arbetsmarknad för alla. 
 
Din roll
Om 5 år är marknadsföring, kommunikation, sälj och affärsutveckling integrerat och digitaliserat så att Lernia kan erbjuda marknadens bästa erbjudande inom av kompetenspartnerlösningar. Din roll som Strategisk projektledare ska bidra till att våra kunder upplever Lernia som en modern visionär där alla vinner. Det innebär att öka Lernias kännedom i utvalda målgrupper och i alla kanaler; fysisk sälj, digital sälj och sociala medier. Du arbetar med alla kundgrupper med fokus B2B och ska kunna marknadsföra helheten, både för både bemanning och utbildning.

Exempel på arbetsuppgifter:
 
  • Ta fram marknads- och medieplaner som stöttar och optimerar marknadsarbetet för Lernias erbjudande i synnerhet mot B2B och B2P.
  • Driva taktiska och strategiska marknadsprojekt samt marknadskampanjer.
  • Säkerställa att marknadsaktiviteter utformas, drivs och följs upp utifrån en långsiktig varumärkes- och marknadsföringsstrategi.
  • Tillsammans med medarbetare i organisationen nå ett effektivt leadsgenererande arbete på lokal, regional och/eller nationell nivå.
  • Utveckla Lernias content för att optimera leadsgenerering i syfte att öka antalet affärer och kvalitet.
  • Digitalisera säljet med hjälp av marketing automation och optimera leadsgenereringen/ kandidatrekrytering mellan sälj och marknad och leveransorganisationen. Kunna vara kravställare samt sätta upp processerna.
  • Löpande utvärdera och utveckla samarbetet med leverantörer och samarbetspartners i syfte att ständigt effektivisera resultatet från respektive marknadsaktivitet.
  • Vara delaktig i att ta fram effektiva och säljstödjande material för lokal och nationell nivå.

Om dig
Du har några års erfarenhet av projektledning av B2B-marknadsaktiviteter och är en driven och lösningsorienterad projektledare som är van att bygga kontakter för att nå ditt uppsatta mål. En självgående person som är bra på att prioritera, delegera och planerar ditt eget arbete. För att lyckas i rollen har du har intresse för kundbeteende och målgruppssegmentering och erfarenhet av digital försäljning och leadsgenerering. Du är initiativtagande och inte är rädd för att testa nya saker. Mångfaldsfrågor intresserar dig - du följer samhällsdebatten och förstår de nya utmaningarna i samhället. Du har även god omvärldskoll på nya trender inom marknadsföring.
 
Utbildning och erfarenhet
  • Du har en akademisk examen inom t ex marknadsföring alternativt annan akademisk examen i kombination med en påbyggnad inom marknadsföring.
  • Arbetat med sociala medier ur en B2B-strategi.
  • Erfarenhet av medieköp och medieplanering av såväl digitala - som traditionella kanaler.
  • Erfaren annonsköpare och kravställare på reklambyråer.
  • Vana att hålla och driva workshops.
  • Erfarenhet av att genomföra effektmätningar av kampanjer såväl digitalt som traditionell media.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
  • God insikt i sociala medier och andra digitala kanaler.
  • Erfarenhet av nyhetsbrevsverktyg som ex Apsis.
  • Erfarenhet av sätta processer för Marketing Automation.
  • Van användare av MS Office.

Mer om LERNIA
Med snart 100 års samlad erfarenhet är vi experter inom vårt område och är ett företag som gör skillnad för 1000-tals individer varje år, som vi hjälper ut på arbetsmarknaden och vidare i utvecklingen. Vi som jobbar här drivs av att jobba med social hållbarhet och att driva förändring i samhället. Lernia utvecklas hela tiden och där med också medarbetarna som ständigt utmanas att utveckla affären. Vi har ett brett utbud av olika tjänster som det finns möjlighet att utvecklas inom. Vi arbetar dagligen efter våra värdeord; Vi är pålitliga, Vi är affärsmässiga och Vi är lika och unika. Huvudkontoret sitter centralt i Word Trade Center i Stockholm.

Intresserad?
Vi samarbetar med KIMM i denna rekrytering. Mer information HÄR. För ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Bjerkelius på 08-555290 00 eller ab@kimm.se. Varmt välkommen med din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt då vi går igenom ansökningarna löpande – sista ansökningsdag är den 7 juni. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. 
 
 

GP värvar kulturchef på Arena

Almega tar strid om assistensersättningarna – i Metro

JKL-konsult blir komchef på Kry

Fortsatta miljonförluster för Gavagai

BEACONOMIST 22: Poddbranschen mot 100 miljoner – Accentures digitala affärer

Tidigare toppmoderat blir vd för Sveriges Byggindustrier

"Sommarlata dagar på SDs komavdelning"

Klart nu: Hon kan bli Sveriges ambassadör i Washington

Vänsterpartiet kräver regeringen på miljardbelopp till ”det svikna Sverige”

Deloitte förvärvar Acne

Newsec 274 procent lönsammare – nyanställer

Svensk organisation tar på sig Donald Trumps nedläggning av företagsråden

M och C överens med regeringen om nya miljarder till försvaret

Vattenfall värvar Almedalskändis från Expressen

Tommy Ohlström (kf) sparkar Coops vd

Handelsbankens EFN öppnar lokala tv-stationer

Röda siffror för Arena Opinion

Klart med statssekreterare till Heléne Fritzon (s)

Alliansen lanserar lagstiftade ”Inträdesjobb”

Clear Channel knycker TV4-direktör

Vänsterpartiet biffar upp med partisekreterare från Malmö

Editk upp 23 procent – men tappar marginal

Alliansen släpper nytt förslag

KD lämnar försvarsförhandlingarna

Prime mot 200 miljoner – ökar med 20 procent

Socialdemokraterna skänker "russebuss" till SSU

Axicom upp 5 procent – men minskar lönsamheten

Katerina Janouch riskerar Viking-uppdrag efter Twitterattack mot Rossana Dinamarca (v)

Luf förnyar styrelsen – och loggan

Vänsterpartiet kräver ny myndighet – visar partiets prioriterade valfråga

Han blir statssekreterare hos Tomas Eneroth (s)

Way out Wests grundare: Det går snabbare att förändra med företag än med politiker

SAKER MAN SER: Arvamus har något Almedalen inte har

”Känn ingen sorg för publiceringen av storyn om Anders Borg”

Northern Link ner 15 procent

Moderat KU-anmäler Stefan Löfvens statssekreterare

De kan ta plats i SSUs styrelse

Dramat kring Transportstyrelsen sänkte SD hos Novus och Demoskop

Google upp 20 procent i Sverige

Kreab minskar intäkterna efter vurpa i Australien

”Funktionshinderpropositionen som glömdes av hysteriska medier"

Backa Hultqvist-kampanjen (s) inspirerad av Obama

Pangea-chef leder 40-miljonersprojekt på Visit Sweden

Avpixlat-redaktören fördubblar omsättningen

Från presskonferensen inför sommartalet 2013.

Stefan Löfven (s) flyttar sommartalet från Stockholm

De tyngsta talarna och viktigaste frågorna inför SSUs kongress

Vårdföretagarna rasar över Försäkringskassans utbetalningar

Omstrukturering pressade Friends Agenda

Förundersökningen mot Anders Borg läggs ner

Aftonbladet nappar på Ikeas Sifo-undersökning

Porsche – konservativaste bilmärket – Dacia längst till vänster

Assefa delar ut 1,7 miljoner

Andreasson upp 10 procent

Opinionsbildarnas Pride – i bild

Anders Borg lämnar Kinnevik

Anders Borg polisanmäls efter skärgårdsfesten

Burson-Marsteller upp 14 procent

Anders Borg berättar på Facebook om den urspårade skärgårdsfesten

Här är partiledarna som går i Pride-tåget – men Stefan Löfven hoppar

Från Pridetåget 2016. Montage.

De mister jobbet när Gabriel Wikström (s) slutar

Minskad intäkt och marginal på Expressen

Ex-ministern blottade sitt kön på barnfamiljsfesten

Regeringen kapar Alliansens förslag – inför skolplikt för sexåringar

Ytterligare tufft år för växande MSL

NOVUS: Bara C, V och SD har ökat sedan valet 2014

SVT-profil kandiderar till riksdagen

SD inleder nordiskt samarbete – utan Norge

Fredrik Reinfeldt tar hem 20 miljoner i lågskattade vinstpengar

Fredrik Reinfeldt föreläser på it-konsulten Tietos bankdag år 2015.

Annika Strandhäll (s) får dubbla statssekreterare

Här är sociala kanalerna svenskarna helst vill mötas av reklam i

Mynewsdesk storökar mot lönsamhet

Richard Herrey (m)ot riksdagen

Socialministern och statsministern backar Sveriges EMA-ansökan

Regeringen utreder stuprörs-analyser

Progress passerar 10-miljoner

”Så kan huvudmännen ge Almedalsveckan mer nerv”

Pr som i Pride

Norstat krossar 100-miljonersvallen

Geelmuyden Kiese backar i Sverige

Public affairs-konsulterna om regeringsombildningen

Alliansen viker inte ner sig om Peter Hultqvist (s)

Starkt konjunkturläge – arbetslösheten marginellt ned

Stefan Löfven (s) bygger om efter misstroendeförklaringarna

Förvärv drar ner lönsammare Sifo

V vill fälla en minister – SD vill fälla regeringen

Hill + Knowlton vänder till vinst

Alliansen väcker misstroendevotum mot tre statsråd

IOGT attackerar Folkhälsomyndigheten – vill att regeringen sparkar gd

4,3 procent män på växande Spalt PR

”SD, SvP och NMR har en strategi ihop – vid Hamnplan”

Stefan Löfven (s) vill begränsa outsourcing och utreda RKs hantering av Transportstyrelsen

IBM om ”haveriet” på Transportstyrelsen: Det är tydlig var ansvaret ligger

Stefan Löfven (s) håller presskonferens om Transportstyrelsen

Röda siffror för AWB

SAKER MAN SER: Storleken avgörande när Atlas Copco rekryterar

Akademikerna saknar riktlinjer för mejl

Opinionen pressar regeringen om Transportstyrelsens säkerhetsläcka

Allt större andel digitalt på Intellecta

De kände till bristerna i Transportstyrelsens datasäkerhet

Konkurrensverket pressar Schibsted att byta villkor för Byt Bil

inför Almedalen

AFFÄRER. Nyhetsbyrån Sirén, som lever på att sälja offentliga handlingar som nyhetsunderlag, redovisar mer än halverat rörelseresultat för bokslutsåret 2014. Detta efter att ägarnas bolag fakturerat Sirén.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen. Pr-byrån New Republic ger sig in i kampen om vem som ska skapa den viktigaste arenan för hållbarhet i Almedalen.
ALMEDALEN 2014. Hetast i Almedalen, som arrangeras av pr-byrån Westander med Dagens Opinion som mediepartner är på jakt efter två jurymedlemmar som ska rösta fram vilken aktör som förtjänar den årliga utmärkelsen.
ALMEDALEN 2014. Spelbolaget Unibet, som aldrig varit Almedalen förut, gör i år en stor offensiv med 20 man på plats och Handelsbankens Lennart Ekdal som moderator.
ALMEDALEN2014. Pr-byrån Think Image tar Viking Lines fartyg MS Cinderella till Almedalsveckan 2014. Planen är att hyra ut 2 500 bäddplatser och öppna nya lokaler för arrangemang.