BillerudKorsnäs vill bli förändringsambassadör
Publicerad 2018-01-31, 10:11

KAMPANJ. Papperskoncernen BillerudKorsnäs vill ta på sig rollen att bli en förändringsambassadör för förpackningsbranschen.
BillerudKorsnäs vill utmana förpackningsbranschen att ta släppa konventionella förpackningar för hållbara. BillerudKorsnäs vill ta positionen med hjälp av en ny varumäreksplattformen, What if.
”Att åstadkomma förändring kräver i grunden dialog och samarbete sprunget ur ett ifrågasättande av gängse metoder, principer och realiteter. Vi tror att fiberbaserade förpackningsmaterial och lösningar kan bidra till en hållbar framtid. Men vi har inte alla svar.
Därför är det viktigt att ställa de rätta frågorna. Detta är vårt sätt att interagera med våra kunder och få dem att bli del av vår strävan”, skriver BillerudKorsnäs kommunikationsdirektör Johan Dyrendahl, i ett pressmeddelande.
Därför är det viktigt att ställa de rätta frågorna. Detta är vårt sätt att interagera med våra kunder och få dem att bli del av vår strävan”, skriver BillerudKorsnäs kommunikationsdirektör Johan Dyrendahl, i ett pressmeddelande.
Kommunikationen har utvecklats av kommunikationsbyrån Grow och ska synas från och med i dag i företagets marknadsföring, rekrytering, broschyrer, webbsidor, banners, sociala kanaler, utställningar och mässor samt på kontor runt om i världen.
Kommentarer
Skriv ny kommentar