VECKANS BRIEF. I årets sista utgåva, nummer 40, låter vi branschprofilerna spana både tillbaka och framåt. Vi berättar om Skåne-kommunernas dragkamp om infrastrukturmiljarderna. Och pratar med nya Sverige-chefen för Salesforce, som är på väg mot 1 miljard kronor i omsättning.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 40, 2019

ledare
”Det gör ont när bubblor brista”

affärer
Salesforce nya Sverigechef tror på dramatisk tillväxt
Martin Edenström om konsultkriget i Stockholm
H&H storslammar i Kina  – Hoss ökar

case
Infrastrukturkamp splittrar Öresundshuset
Hallon tar bort allt ”telekomigt”
Butiker gör jobbet för Philip Morris

medier
Bonniers bransch-medier får vision och plattform
Medierna tappar framtidens digitala affärer

undersökning & analys
Här är EUs Green Deal
Undersökning: cheferna lägger mer tid på influencers än kunderna
Gartner: Marknadsförarna överger personalisering

verktyg & metoder
Boken som ska lära småföretagen sociala medier

bransch
Sveriges Mediebyråer tar strid för lokala medier
De kan bli året marknadschef och disruptör
Marknadsföreningen Stockholm

arbete
United Minds nya vd
Animal och Spotify i riksdagen

jobba effektivt
Hur väljer man rätt byrå, Max Apéria

spaning
Branschprofilernas 2019 och 2020

kalendariet

kalendariet

Ramboll om framtidens vård

personer
Sofia Karakatsanis Andersson, Thomas Mattsson, Anna Martinkari, Dan Bjurman, Sofia Bennet, Baman Motivala, Mathilda Stenman, Martin Petersson, Penilla Gunther, Anders Mellberg, Christina Kennedy, Carl Johan Sonesson, Charlotte Thür, Jochum Forsell, Emma Thorp, Fredrik Pallin, Karin Nelsson, Daniel Eiksson, Petra Blixman, Jakob Wigselius, Robin Danehav, Anna Trygg

saker
Hoss, online-video, IAB, Expressen, Green Deal, Bazooka, Bonnier Business Media, Malmö stad, Tomorrow, Klara, Telia, H&H Group, Åre, Salesforce, crm, csr, Hallon samhällsansvar, Consid, cms, Accenture, Trelleborg, Curamando, Kina, köp av reklam i medier, Rippler, United Influencers, klimatlagen, Helsingborg, Resumé, pitch, Aktuell hållbarhet, Dagens Medicin, byråupphandling, marknadsföring av tobak, Bauer Media , Campaign Asia Awards, Citizens Affairs, Box Communications, Bequoted, Region Skåne, Årets Marknadschef, Tre, Sveriges Mediebyråer, Digital New Agency, Adrelevance, Halebop, Comviq, Vimla, inhouse, Philip Morris, EU-kommissionen, influerare, sociala medier, företag, Adon, Marknadsföreningen Stockholm, Demoskop, hållbarhet, Spoon, Inizio, Scream, stirytelling, Spocks, Avaus

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

moms à 6 procent tillkommer

mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.