Veckans Brief 4: Efter NMR-krisen ska Region Gotland försöka vässa varumärket Almedalsveckan. Komm lanserar ”principer” för effektiv kommunikation, men handlar det egentligen om att branschen vill få in mer pengar? Så berättar vi även storyn om hur en av landets toppkonsulter drogs in i en härva av droger och hot. Och ett 15-tal ytterligare artiklar.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 4, 2019

ledare
”Klimatiseringen och Komms principer”

 

affärer
Effektivisering driver H&Hs fusioner
Bellbird tappar partner

case
”Hemlig” klubb ska driva Alectas frågor
Efter krisen: Varumärket Almedalsveckan vässas

kund
Rädda Barnen skrotar rekryterare


verktyg & metoder
Principerna som ska ge effekt – och cash till branschen

undersökning & analys
De är världens hållbaraste företag

 

bransch
Handels bygger innovations-hus med en kvarts miljard
Pr får eget rum i Guldägget

arbete
Styrketränare och Slumpens hjältar i riksdagen
Jobbruljangs på Centerpartiet

spaning
Toppkonsulten som blev hotfull
Kampanjerna som blev större än branschen

personer
Niklas Bondesson,  Linda Nilsson, Robert Johansson, Jenny Burman, Rolf van den Brink, Martin Luther King’, Martin Petersson, Helena Casserlöv-Kvist, Martin Hedensiö, Mia Stuhre, Lars Strannegård,  Niklas Wykman, Elin Nilsson, Andreas Rågsjö Thorell, Colin Kaepernick, Kendall Jenner

saker
Stockholms Handelshögskola, globalisering, digitalisering, Region Gotland, Snoop Dogg, Pepsi, klimatisering, Komm, NMR, effektivt marknadsföring, Always, effektiv kommunikation, Guldägget, H&H Group, Hilanders och BerntzonBylund, Publicis, Power of one, fusioner, pr-branschen, Alecta, Almedalsveckan, Klarna, arrangörsvarumärke, Almedagen, Hoss, Järvaveckan, hållbarhet, Corporate Knights, Erling-Perssons Stiftelse, Gillette, Likeagirl,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 2.900 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.900 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.750 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

EXTRA ERBJUDANDE: Testa även Beaconomist för alla som jobbar med digitala kanaler, upplevelser och tjänster: Beaconomist + Veckans Brief från 4.900 kronor för båda. 5 900 kronor för upp till fem mejladresser.

Mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.