VECKANS BRIEF. I den senaste utgåvan av Veckans Brief jämför vi Anders Borgs och Pär Nuders olika mediestrategier, vi konstaterar att det är stora skillnader i lön bland regeringens pressfolk och vi   tittar under huven på Göteborgs nya marknadsföringsstrategi.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 9, 2019

ledare
”Pär Nuder, Almedalsveckan och det här med självinsikt”

affärer
Roger Mogert tillbaka – bygger kreativt nätverk

case
Psykologi-tjänsten tar till Backyard Babies
Plattformen som ska dubbla besöken i Göteborg

bransch
Kommunikatörernas ordförande avgår


undersökning & analys
Sifos ungdomspanel – ”som att lyssna på framtiden”
Inizio tar över Schibsted-panelen

utrikes
Microsoft-chef går in i Forsman & Bodenfors krisägare
3 nödvändiga färdigheter för nästa generations pr-proffs
Google synar sin internkultur – lovar mer transparens
5 pr-lärdomar från Game of Thrones

arbete
Hon blir Philip Morris nya chef
Lönegap bland regeringens pressfolk
”Medtech-folket – halvbra på kommunikation”
Förtroendejobb på gång för Robert Aschberg

jobba effektivt
Hur jobba effektivare på marknadsavdelningen, Alexander Högman


spaning

”Scandal Marketing gör sand till guld”

 

kalendarium
Roberta Alenius till SNS

 

personer
Andrea Jovell, Pär Nuder, Malin Grundqvist, Peter Gomez, Karin Nelsson, Anders Borg, Roger Mogert, Richard Hellmark, Elin Nilsson, Rickard Färdig, Odd Guteland,  Toni Eriksson,  Karin Boman Röding, Maria Soläng, Sofie Rudh, Fivrin Pezhman, Natalie Sial, Alexander Högman , Adriana Haxhimustafa, Hanna Brodda,

 

saker
Skistar, kreativa näringar, destinationsmarknadsföring, DJ-battle, Ung Opinion, Göteborg, Almedalsveckan, Almedagen, Region Gotland, krishantering, varumärkesplattform, Göteborg & Co, Kantar Sifo, ungdomsopinion, Inizio, Aftonbladet, pressekreterare, regeringen, effektiv marknadsföring, jobba agilt, medtech, kommunikation, life science, skandaler som marknadsföring

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 2.900 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.900 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.750 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

EXTRA ERBJUDANDE: Testa även Beaconomist för alla som jobbar med digitala kanaler, upplevelser och tjänster: Beaconomist + Veckans Brief från 4.900 kronor för båda för en mejladress. 5 900 kronor för fem mejladresser.

Mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.