VECKANS BRIEF. Vi frågar tre tunga pa-byråer om vad företag och organisationer kan göra för att påverka efter Brexit. Vi berättar om Demokraterna som river igång en pa-byrå i Göteborg, hur Jimmie Åkesson (sd) hjälpte till att värva till tankesmedjan  Oikos och IF Metalls strategier och ett 15-tal artiklar till.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 4, 2020

ledare
”Vad skulle hända om Ica och Arla stod på sig?”

affärer
Demokrater kör igång pa-byrå i Göteborg
Narva gör affärer av klimatförändringen

case
Transportföretagen bygger om med Tieto och Episerver inför avtalsrörelsen
Klassiska Oboy ömsar skal
IF Metalls förbättrade kommunikation ska värva fler medlemmar
Blev värvad av Jimmie Åkesson (sd) till Oikos
Arlas matkanal klarar prenumerationsmålen
”Smedja” ska ta Saco till framtiden


verktyg & metoder
Konsumentverket släpper vägledning för influerare
Public affairs efter Brexit
Moodscores ska etablera emotionell mätning

bransch
Sveriges Annonsörer bromsar medlemstapp – och tar in mediebyråerna

externt
Accenture lägger ner media audit och pitchning
Den bästa Super Bowl-reklamen 2020

arbete
Mats Knutson (svt) släpper riksdagsklubban
Tradera och Saco siktades i riksdagen

jobba effektivt
Hur skapar man ett engagerande seminarium som moderator, Åsa Lindell

 

spaning
Staffan Dopping och Stig-Björn Ljunggren avslöjar hur medierna fungerar

kalendarium
Content Day närmar sig

personer
Emma Nilsson, Karl Isaksson, Åsa Märs , Staffan Dopping, Mychele Östman, Stig-Björn Ljunggren, Sara Sjöholm, Jahja Zeqiraj, Karin Granlund, Jan-Olof Ekelund, Lotta Nymann-Lindegren, Johannes Zetterlund, Hanna Riberdahl, Larry Finks, Mari Forssblad, Dan Korn, Åsa Lindell, Mattias Karlsson, Marie Kaufmann, Peter Steere, Claes Tell, Fredrik Virtanen,

saker
TCFD, Uppdrag granskning, Oboy, Saco, Dynamics, Miltton, Hållbarhet, IF Metall, Kreab, Youtube, Fri tanke, Sveriges Mediebyråer, Mondelez, Episerver, Ica, Transportföretagen, Accenture Interactive, interaktiv publik, Statement, public affiars, Arla, klimatanalys, Arla, Stammis, moderera, lojalitetsprogram, Göteborg, Narva, Moodscore, Konsumentverket, TietoEvry, Reformklubben, Nordic Morning, Oikos, Matkanalen, Brexit, EU-kommissionen, handelsavtal, Kekst, emotionell mätning, Sveriges Annonsörer, marknadschefer, marknadsavdelning, auditing, engagerande seminarium, Demokraterna, Inte lögn, inte sant

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Ta en prenumeration, mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt.