VECKANS BRIEF. I utgåva 39, den näst sista för år 2019, pratar vi med Anatoly Roytman, som är chef för 80-miljardersbyrån Accenture Interactive i mer än halva världen. Vi berättar om LG Johanssons nya byrå som han kör igång efter jobbet som kommunikationsdirektör på Svenskt Näringsliv.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 39, 2019

ledare
”Mellan raderna”
LG startar byrå med HH

affärer
Accenture Interactive om upplevelse-affärerna á 80 miljarder
Mer design och digitalisering för AFRY
Så ska AFRY bli känt
Redgert tredubblar och siktar på 24 miljoner

case
Lantmännen tar till vodka i marknadsföringen
Ledarna värvar med webb-tv
Almega ska öka affärerna – söker ”affärsutvecklare”
Hållbarhet driver varumärket Eskilstuna

verktyg & metoder
Finsk anseendeundersökning på offensiv i Sverige
Under huven på Demoskops nya väljarbarometer

bransch
Hill+Knowlton tar ett grepp om omedvetna fördomar
De skrev årets marknadsföringsbok

Externt
Så här optimerar du din kampanj för röst-sök
Sociala medier-trenderna för 2020

arbete
Diplomats nya vd – Näringlivshöjdare kliver av
Region Gotland kom till riksdagen

jobba effektivt
Hur skriver man en brief för att få till en fungerande strategi, Mats Rönne

spaning
Sandro Scocco drog folk från höger till vänster

Kalendarium
Sveriges Annonsörer analyserar domen mot Kissie

personer
Pia Lindström, Jonas Gustavsson, Eva Norberg, Svante Randlert, Cathrine Sandegren , Anatoly Roytman, Tove Jarl, LG Johansson, Mia Sturhe, Daniel Redgert, Jenny Lindahl, Thomas Erséus, Carsten Carlsson,  Hermann Simon, Andreas Jonason, Felix Mörée, Peter Santesson, Mats Rönne, Sandro Scocco

saker
platsvarumärke martech, Inizio, upplevelser, AFRY, framing, fika med Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson, Redgert comms, seo, Karin Pettersson som ny kulturchef, Axiom Insight, Årets marknadsföringsbok, Svedka, Unionen, Accenture Interactive, Reputation & Trust, Capgemini, Esilstuna, BCG, stadsbyggnad, Lantmännen Reppe, Systembolaget, Ledarna, Almega, marknadschef, Hill+Knowlton, hållbarhet, Sveriges Marknadsförbund, Demoskop, Alexa, CFIR, pitch,

 

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.