I den näst sista utgåvan för Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief berättar vi hur danska Hypefactors utmanar Mynewsdesk och Cision inom pr-tjänster, tre komchefer ger karriärtips, ordföranden Per Mossberg bemöter kritiken mot Sveriges Kommunikatörer och vi berättar mer om Sveriges största exportsatsning framöver, Expo 2020.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 39, 2018

ledare
”Två knasiga case till helgtänktet”

affärer
Dagens Industri flyttar och ökar i Almedalen
Ordföranden om kritiken mot Sveriges Kommunikatörer
Miltton shoppar byrå i Estland
Kreab får brofäste i Irland
Brightness startar interim-affär

kund
Swedbanks nya sponsorskap – Svanens nya byråer

case
Mormor vs Momo i JMWs första kampanj för Telia
SD: ”Vi har en av Sveriges bästa pressavdelningar

verktyg & metoder
Så ska Hypefactors sno affärer från Mynewsdesk och Cision

undersökning & analys
Regeringsbildningen gör Hyresgästföreningen het på Facebook

bransch
Expo 2020  – en säljkanal till 20 miljoner människor

ledamoten
Lobbymotståndarens bästa lobbytips

arbete
Västernorrlandsdelegation besökte sd-ledamot
Tre komchefer: Så får du ett vassare jobb
Raka spåret från tåg till tobak

spaning
Elin Nilsson: ”Isabella Löwengrip – gömd i ljuset”
Blanca Sjöstedt: ”Facebookfällan”

personer
Peter Fellman, Thomas Danielsson, Hanna Brogren, Per Mossberg, Jacqueline Hall, Karl Isaksson, Martina Brandt, Susanne Ahlström, Samuel Garlöv, Henrik Gustafsson, Victoria Holmgren, Oskar Cavalli Björkman, Casper Janns, Sebastian Navab, Nina Ekstrand, Sven Otto Littorin, Max Andersson, Emma Nilsson, Maureen Hoppers, Gunnar Gidefeldt, Isabella Löwengrip, Paul Holknekt

saker
Politiska partier, Bonnier, politikbranschen, Almedalsveckan, branschpressen, politikutveckling, Resumé,  Dagens Industri, Aftonbladet, medier i Almedalen, Sveriges Kommunikatörer, Miltton, Estland, Kreab, Irland, interimanställning, Brigthness, Augustgalan, Transportstyrelsen, Swedbank, The Amazing Society, Obeya, Momo challenge, JMWGolin, Telia, Sverigedemokraterna, Hypefactors, Mynewsdesk, Cision, pressrum, mätning av pr, effekt av pr, Hetast på Facebook, Hyresgästföreningen, Dagens Media, Bumblewing, Expo 2020, Dubai, Business Sweden, NSTO, Saab, lobbying, Miljöpartiet, LRF, Riksteatern, Saco, Brittish American Tobacco,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 2.900 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.900 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.750 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

EXTRA ERBJUDANDE: Testa även Beaconomist för alla som jobbar med digitala kanaler, upplevelser och tjänster: Beaconomist + Veckans Brief från 4.900 kronor för båda.

Mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.