VECKANS BRIEF. I utgåva 38 av 40 pratar vi med 11 av Sveriges tyngsta marknadschefer om hur de tänker kring sina investeringar i marknadsföring år 2020. Vi berättar om hur reklamradion träffar politiker, även SD, för att uppnå målet att SRs P3 ska läggas ned. Vi koller vad nya undersöknings- och insiktsföretaget Brilliant Future och nygamla Springtime-Intellecta har under huven. Förstås pratar vi med nya projektledaren för Järvaveckan och en del annat.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 16, 2019


ledare
”Från Powerpoint till dashboard”

affärer
Nygamla Springtime-Intellecta träder fram
Brilliant ska fyrdubblas till 400 miljoner
Rud Pedersen vill köpa mer byråer

case
Jung lyfte Adidas tröjförsäljning
Rädda Barnen kör i gång kedjereaktioner på Swish

kund
Dashboard krav när Pensionsmyndigheten handlar byråer
Telenor: Landets absolut vassaste var med i pitchen

medier
Reklamradion försöker lobba bort P3

bransch
MIS lanserar studentmedlemskap
Nöjeschef ska lyfta Järvaveckan

undersökning & analys

Så investerar marknadscheferna 2020
Kvinnor är en starkare målgrupp inom e-handeln
Lägst molnmognad i offentliga sektorn

arbete
Rud, Orakel och Diplomat i riksdagen
Moderat blir presschef på börsbolag

jobba effektivt
Hur skapar man en talesperson med hjälp av sociala medier, Elcim Yilmaz

kalender
SOM-seminarium på universitetet

personer
Elcim Yilmaz, Anders Borg, Per Schlingmann, Alexandra Kindblom, Daniel Redgert, Cilla Benkö , Emanuel Magnusson, Angelika Bengtsson, Martin Petersson, Erika Butterworth,, Morten Rud Pedersen, Linda Wetterborg, Henrik Hallberg, Maria Philipson, Tommy Lagestam, Hanna Axelsson, Tobias Clewemar, Gabriella Ekelund, Staffan Rosell, Filip Adamo, Anna Erman Ojde, Jonas Lundquist, Joakim Mörnefält, Per-Oscar Hedman, Patrik Söder, Christian Cabau

saker
Acne, Brilliant Future, H&H Group, dashboard, Adidas, Springtime-Intellecta, powerpoint, marknadsundersökningar, pr-byrå, Wise Group, Essity, kundundersökning, Järvaveckan, Rud Pedersen, upphandling, SBAB, Superturken, Svenska Spel, Bauer Media, användning av moln, Apollo, Danske Bank, medarbetarundersökning, Telenor, Jung Relations, Swish, Rädda Barnen, Com hem, talesperson, insamling, Pensionsmyndigheten, Nord DDB, Fortum, pitch, pr, Bellbird, public service, SR, P3, Paues Åberg, Way out west, investering i marknadsföring, marknadsföringsbudget, Comviq, Cirkle K, Klarna, Trygg-Hansa, svenskarnas shoppingvanor, public affairs, Tiero, thought leader.

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.