VECKANS BRIEF. I utgåva 31 av Dagens Opinions prenumererade veckomagasin Veckans Brief berättar vi om boken som kommer att få storkoncernens pr-byrå och kommunikationsavdelning att gå på högtryck. Vi berättar om hur ordförande i Stora Journalistpriset, Jonas Bonnier, hittar en byrå på nära håll, Coop och Operan berättar om sina digitala planer och förstås försöker vi kartlägga vem som ska ta över TCO.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 31, 2019

ledare
”Varför just nu?”

affärer
Så stöper ”crm-nörden” om Miltton
Mynewsdesks contentbyrå växlar upp

case
Coops digitalchef lovar ”världens bästa kundupplevelse”
Insikter ska ge Operan Kultursveriges bästa köpupplevelse
TCOs vägval avgör vem som blir efterträdare

medier
Boken som hotar storföretaget – vd gav börsinfo till älskarinna
Bonnier köper prestige-pr av – Bonnier

kund
Kommuner och offentliga aktörer handlar kommunikation

undersökning & analys
De attraktivaste arbetsgivarna inom kommunikation

arbete
Ommöblering på departementen skapar arbetarrörelser
LO-Kålle siktad i V-kansliet

jobba effektivt
Hur kommer man igång med att mäta native, Josefine Kvarnström

spaning
Leif Östling: Svenskt Näringsliv fungerade inte alls


kalendarium
Retriever, Novus & Dagens Opinion drar ut på turné
personer
Catarina Falkenhav, Roger Mörtvik, Lena Bivner, Anna Wemming , Magnus Widgren, Johanna Jara Åstrand, Nils Andersson Wimby, Petronella Panérus, Pär Roosvall, Satu Valtere, Love Bonnier, Josefin Strinnholm, Mårten Tilosius,  Josefine Kvarnström, Robert Svensson, Veronica Magnusson, Mårten Eklund, Britta Lejon, Leif Östling, Ewa Åkerlind, Amer Mohammed, Emilie Johansson, Peter Hellberg, Åsa Ahlund, Stefan Mehr
saker
Kungliga Operan, TCO, content, Länsförsäkringar, Schibsted Brand Studio, Flashback, Miltton, tillsättning av statsråd, Stora Journalistpriset, Lärarförbundet, Svenskt Näringsliv, Omni, martech, NFT Ventures, Accenture, Nikita , Unionen, Avaus, Vision, Recoordinate, Volvo, Wunderman, Spoon, Coop, digitalisering, Lennox, butiksupplevelse, kundupplevelse, Isobar, Ordberoende Förlag, 500 Stockholm, börsdrivande information, Andréasson Public Relations, Universum, Sörab, Awave. Employer branding, Företagarna, Bonnier, IAB, native, utvärdera native, Scania,

 

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.