VECKANS BRIEF. Vad vill Infomedia med förvärvet av M-brain? Hur var McDonalds första år med Salesforce? Vad behöver man veta om de nya EU-kommissionärerna? Vad tycker Bonnier om att Svenskt Näringsliv skapar en konkurrent? Vad händer när varumärket Marlboro går upp i rök. Det är frågor Dagens Opinion svarar på i utgåva 40 av Veckans Brief.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 40, 2019:

ledare
”Gubbklubb 2.0”

affärer
Infomedia ikapp Retriever genom förvärv
Rud Pedersens nya chef har en plan för vassare pa
Byråerna som rör om i mat-pr-grytan

case
McDonalds digitaliserar med Salesforce
Täby fick stjärnmäklaren att stryka New York
Hövding storlanserar uppkopplad hjälm
Philip Morris fimpar Marlboro
Visma sponsrar SvD – och kör egen artikelserie

medier
Svenskt Näringsliv startar hållbar Bonnier-konkurrent
Danskt under huven när Vi digitaliserar

verktyg & metoder
Novus lanserar nischade bussar

bransch
Brysselexperterna om de nya kommissionärerna
Novus-chefen vill mota Donald Trumps ”fake polls”

arbete
Robert Hannah (l) fick in handelskammaren på kammaren
Kontorschefen lämnar byrån

jobba effektivt
Hur skapar man en bra förproduktion till sin contentfilm, Robin Danehav?

personer
Toivo Sjörén, Unn Edberg, Rickard Berthold, Mats Ryd, Elvira Eriksson, Thomas Vejlemand, Kristina Lindahl Von Sydow, Lennart Wallander, Anna-Katarina Skogh, Niklas Berntzon, Kaisa Soro-Pesosen, Henrik Svidén, Mathias Kallio, Nisha Besara, Henrik Meerburg, Degmo Da’ar, Carl Jan Granqvist, Ylva Johansson, Fredrik Carling, Jutta Urpilainen, Rickard Lönn, Margrethe Vestager, Mikael Salo, Åsa Webber, Jan-Olof Jacke, Karl Isaksson, Torbjörn Sjöström, Robin Danehav

saker
Kreab, Hövding, martech, DDB, Kantar Sifo, Salesforce, ESNY, Opoint, Iqos, Visma Spcs, Nom Agency, Infomedia, Drive, Miltton, M-brain, Retriever, Soundtrack Your Brand, undersökningsbussar, omvärldsbevakning, Marlboro, mediebevakning, McDonalds, Rud Pedersen, public affairs, Food MSR, nordiska pr-marknaden, Svenskt Näringsliv, RP People, Spocks Family, Kingstreet, Avaus, Kitchen PR, Malmö Reklambyrå, Food & Friends, Zetland, Visual Art, Prime, Mecon Bostad, mäklarreklam, produktutveckling, Bluetooth, Anna Holm Pr & Kommunikation, PMI, varumärke, Bonnier News, tobaksmarknaden, native-annonsering, SvD Näringsliv, Scream, Fplus, Aktuell Hållbarhet, Omni, Tidningen Vi,  Novus, Esomar, AAPOR, fake polls, förproduktion, contentfilm, storytelling,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Ta en prenumeration och betala direkt

Eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.