VECKANS BRIEF. Pr-byråer som ”överdebiterar”, Icas crm-tänk kring Snackis, uppdragsgivarna och byråerna som vann mest i reklamtävlingarna 2019, Ulrica Schenströms plan för Fores och ett 15-tal originalartiklar ytterligare bjuder vi på i veckans utgåva av Veckans Brief.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 3, 2020

ledare
M och S leker spioner och glömmer kriget om sanningen”

affärer
De ska fylla Öresundshuset i Almedalen
Egenbyråer ifrågasätter pr-branschens debiteringar
Nordens största byrå Ahead uppvaktas

case
SDs komchef: Det är ett annat läge nu
Ulrica Schenström programförklaring för Fores
Icas Stammis blev en crm-snackis
ABS Wheels e-handel rullar internationellt

kund
Bellbird och King Street billigast men Gullers vann Tullverket

undersökning & analys
Så når du de olika generationerna

verktyg & metoder
Bakom Mynewsdesks stora uppgradering

bransch
Svenska Pr-företagen startar Stora PR-dagen
2019 års mest prisade byråer och kampanjer

arbete
Skogsindustrierna träffade Jens Holm (v) – SD tog emot Wall Street Journal
Foodora värvar vd från Nepa

jobba effektivt
Hur blir man bättre på att påverka politiska beslut, Mikael Persson

spaning
”Kinas och västvärldens internet möts”

profil
David Orlic om Davos, USA och nya planerna


kalendarium
Modig och effektiv kommunikation på agendan

 

personer
Cecilia Meldahl, Anders Rask, Sara Manding Holm, Daniel Färm, Karin Bäcklund, Daniel Suhonen, Ulrica Schenström, Patrik Lanner, Rebecca Weidmo Uvell, Martin Ågren, Sandra Kastås, Joakim Wallerstein, Mattias Goldmann, Martin Ådahl, Elin Jarl, Jorge Castro, Jonathan Kullman, David Orlic

 

saker
Westander, Fores, Snackis, Gantan, Öresundshuset, Tullverket, Stora PR-dagen, Almedalen, Utsikt, Aspekta, Ahead, Tiden, Svenska PR-företagen, Aller Media, Real Agency, 100-wattarem JMWGolin, upphandling av kommunikationsbyrå,  millenials, OTW, Guldägget, Nordic Business House, Sverigedemokraterna, Prime, Wechat, ABS Wheels, crm, kundklubb, Kina, Almedalsveckan, tankesmedjor, valet 2020, Hallvarsson & Halvarsson, Novare, reformpolitik, Ica, Generation X, lojalitetsprogram, Hemköp, Katalys, e-handel, Gummihuset och Däck365, seo, Differ Strategy, Voyado, generation Z, Nord DDB, Mynewsdesk, Clarity PR, Åkestam Holst, Göteborg Film Festival, Svenska Spel, public affairs, Tiktok, lobbying, påverkan, Snapchat, KOL, Järvaveckan

 

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Ta en prenumeration, mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt.