VECKANS BRIEF. I utgåva 27 av Veckans Brief berättar vi om hur Företagarna fick med sig näringslivsminister Ibrahim Baylan (s) på turné, Aftonbladets Martin Schori berättar hur den nya digitala journalistiken utvecklas. Elin Nilsson undersöker influerarnas betydelse för festivaler. Och mycket, mycket mer.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 27, 2019:

ledare
”Man borde vara glad över allt det nya…”

affärer
Hållbarhet och ir lyfter Aspekta
Inuse-grundaren: ”Webbyråerna är döda”
Rapport: Svagare tillväxt för konsulterna
JKL och Mindmakers ner

case
Företagarna tar Ibrahim Baylan (s) på turné
Snusbolaget kapar FN-dagen och uppmanar riksdagen att göra snus
Så riggar Coop nya komavdelningen
Nordeas content blir digitalt

medier
Martin Schori: Journalisterna måste börja sälja sina artiklar

verktyg & metoder
Storsäljaren tror på kreativitet och relationer

externt
5 kvaliteter som skiljer en äkta influencer från en amatör
Hur kommunikatörer kan ändra sin organisations mål
Sätt upp ett ramverk för content-strategin

arbete
Chalmers värvar från Volvo och nya trainees till Gullers
H&M och Kappahls hållbarhetschefer träffade C

jobba effektivt
Hur skapar man ett engagerande lojalitetsprogram, Erik Kullgren

spaning
”Influerarna lika viktiga som artisterna på festivalerna”

profil

Marie Sammeli gör litteratur av pr-branschen

kalendarium
Näringsliv och kultur hos handelskammaren

personer
Linda Molin, Johan Berndtsson, Anna Rasin, Günther Mårder, Sara Jönsson, Ibrahim Baylan, Elin Nilsson, Markus Lindblad, Angelica Blick, Björn Larsson, Marie Sammeli, Andreas Wahlström, Martin Schori, Erik Kull, Kenza Zouiten

 

saker
martech, Aspekta, Malmö, ir, hållbarhet, Inuse, webbyråer, Nordea, ux, Cinode, konsultmarknaden, Företagarna, regelförenklingar, Coachella, Snusbolaget, marknadsföring av snus, OKQ8, Coop, kommunikations- och marknadsavdelning, Adobe, content, Klintberg Niléhn, Online Only, digital journalistik, Aftonbladet Gräv & Story, kreativ försäljning, Accenture Interactive, influerare, festivaler, Peace & Love, Bladh & Bladh, pr i skönlitteratur,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Ta en prenumeration och betala direkt http://dagensopinion.se/veckans-brief/

Eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.