Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 21, 2018
 
ledare
Slutet på storslagna kampanjen

affärer
Så mycket kostade Noa
Stefan Stern rivstartar med ny maktsfär

case

Yrvaken motorlobby firar miljözonsdöd
Tungviktarna om sina investeringar i Järva

verktyg & metoder
Journalisterna får checklista för undersökningar
”Interna interiörer” avslöjas i Primes krisexperts bok


bransch

Reklam-VM – den STORA kampanjen uteblev
Svensk undersökare vinner prestigepris

utrikes
Huawei: "Innovation är maraton"
Brittisk tungviktare lämnar Burson-Marsteller
Ungdomar aktiverar sig som på 60-talet
 
arbete
Mall och Scandinavia och AMF Fastigheter får marknadschefer
 
ledamoten
Otur kan ha kostat Norrbottens starke hen riksdagsplatsen (v)
 
jobba effektivt
Hur positionerar man varumärket, Lars Källgren?
 
saker man ser
Bilmärket begår världspremiär på Norra Bantorget
 
spaning
Fotboll – det politiska spelet
När pr-konsulternas varumärken blir starkare än byråernas
 
profil
”Framtidens statsvetenskap är datadriven”
 
personer
Stefan Stern, Tomas Eneroth.  Heléne Lilja, Mychèle Östman, Charlie Magnusson, Rozerin Orucoglu, David Orlicoch Hermes Holm, Lisa Wärn, Charlie Stjernberg, Björn Ståhl, Ulla-Karin Barrett, Lars E Lyberg, Nina Berggård, Lars Källgren, Kennet Andersson, Henrik Larsson, Glenn Hysén, Anders Limpar Stefan Schwarz, Anders ”Taco” Svensson, Andreas Andersson, Simon Bank, Erik Niva, Simon Strand, Christina Saliba, lisabeth Massi Fritz, Dominika Pezcynski, Hannah & Amanda, Daniel Redgert,  Lili Assefa & Per Schlingmann, Anton Ewald, Anders Sundell .

saker

Cannes Lions, Almedalsveckan, Spinn, den STORA kampanjen, The North Alliance,  Åkestam Holst, North Kingdom, Great Works, Norvestor, Capman, Wallenberg, Nordstjernan, motorlobbyn,  Motormännens Riksförbund, MRF, Transportföretagen, Biltrafikens Arbetsgivareförbund, TCO, SOM-Järvaveckan, MTR, Prime, The Global Village, Smif, Statistikfrämjandet, Surveyföreningen, journalister, undersökningar, opinionsmätningar,  krishantering, Sanoma, Carema, Ingo, The Fan Club, AAPOR, Cohn & Wolfe,  Burson-Marsteller, Vänsterpartiet, riksdagsvalet, positionering, varumärket, Cabomba,   billansering, Nobe, Svenska Spel, Unibet, pr-konsulter, personliga varumärken, SOM-institutet, datadriven statsvetenskap

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 2.900 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.900 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.750 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.
EXTRA ERBJUDANDE: Testa även Beaconomist för alla som jobbar med digitala kanaler, upplevelser och tjänster: Beaconomist + Veckans Brief från 4.900 kronor för båda.
Mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.