Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 20, 2018

ledare

Kampen om kreativa koden kan göra oss till vinnare

affärer
Wenderfalck bygger upp inom public affairs
Öresund får ny pr-byrå
Läkemedelsbyråerna på väg tillbaka
Six Year Plan efter Birgitta Ed

case
Västsvenska Handelskammaren kammar hem trippelseger
Polisen lyfte sina frågor med ballonghav
Bakslag om Västlänken ska bredda Demokraterna
S har hängt av V i valrörelsen
undersökning & analys
PA-byråerna öppnar för SD
Digitalisering drar isär byråer och varumärkesägare
utrikes
Dåliga vägar ska sälja Domino
Publicis gick från 0 till 399 bidrag
Frisk jakt på Brexit-lobbyister
 
arbete
Fredrik (?) och Roberta (nordea) hälsade på Ulf Kristersson (m)
jobba effektivt
Hur skapar man spelifierad kommunikation, Emelie Smidt?
spaning
Ny bok analyserar Almedalsveckan
Bäst hittills bland personvalskampanjerna
profil
Ungdomslobbyisten har bråttom till valet

kalendarium

Fem månader kvar till novembergalorna
 
personer
Daniel Persson, Kristina Ebenius, Göran Thorstenson, André Frisk, Robbin Grönstedt, Åsa Wild, Jonas Hellman, Birgitta Ed, Johan Trouvé, Jenny Engdahl Westbratt, Jan-Olof Ekelund, Jonas Sjöstedt, Sebastian Navab, Åsa Mogerud, Anders Frostell, Per Ola Bosson, Gunnar Sonesson, Helena Dyrssen, Andreas Krohn, Roberta Allenius, Fredrik Reinfeldt, Emelie Smidt, Lena Lid Falkman, Gudrun Schyman, Per Schlingmann, Anna Kinberg Batra, Elin Nilsson, Sara Damber
saker
Öresund, Accenture, Remedy, it-kompetens, digitalisering, public affairs, Wenderfalck, Edelman Deportivo, Progress PR, Region Skåne, Rippler, Vänsterpartiet, Six Years Plan, Västsvenska Handelskammaren, infrastruktur, Västra Götalandsregionen, Polisförbundet, The Labyrinth, Västlänken, Demokraterna, More PR, valrörelsen, regeringsbildning, Prime, Diplomat Communications, Narva, JKL, Kreab, Nordic PA, Rud Pedersen, Bohmans, marknadsavdelning, inhouse, Social Media Lab, spelifiering, gamification,  Almedalsveckan, personvalskampanjer, Z-generationen,  Reach for Change, Youth 2020
prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner mobilen.
 
här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 2.900 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.900 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.750 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.
EXTRA ERBJUDANDE: Testa även Beaconomist för alla som jobbar med digitala kanaler, upplevelser och tjänster: Beaconomist + Veckans Brief från 4.900 kronor för båda.
 
Mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.

mer information