VECKANS BRIEF.  I utgåva av 19 av Veckans Brief analyserar några av de vassaste pa-konsulterna EU-valet. Vi berättar också om hur Lärarförbundet tar en ny position för varumärket samtidigt som förbundet investerar i digitala verktyg som ska förbättra medlemsaffären.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 16, 2019

ledare
Berghs, Lars Adaktusson & Annika Strandhäll – bakom kulisserna

affärer
Prime-veteraner kör igång byrå
Recorded Future får samma ägare som Episeriver
A Beautiful Soup vill göra fastighets-pr i Göteborg

case

Lärarförbundet tar varumärkesposition – och blir vassare digitalt
Svenskt Näringsliv går in i Järvaveckan – minskar i Almedalen
Hyresgästföreningen inrättar domstol i Almedalen
Postnord till Almedalen – trots petad kommunikationschef

 

kund
Region Stockholm kör igång sin storupphandling


undersökning & analys
EU-VALET: Novus & SVT/Valu närmast valresultatet
EU-experterna analyserar EU-valet

medier
Efter dyrbart it-projekt  – Bonnier rattar om branschtidningarna

utrikes
Influencer Marketing Hub lanserar Instagram Stories Analytics
10 tips för att göra webbplatsinnehåll lättillgängligt med röstsökning
Amazon ska läsa av konsumenternas känslor

arbete
Huffington Post träffar Björn Söder

 

spaning
”Alice & Bianca grejade Globen – Alex och Sigge nöjde sig med Cirkus”

profil
Anna Maria Corazza Bildt (m) om sin datatriumf och EU-valet

 

 

personer
Anna Maria Corazza Bildt, Lars Adaktusson, Cecilia Wassaether, Roland Poirier Martinsson, Annika Strandhäll, Hannes Kerstell, Peter Fällman, Hanna Fallenius, Peter Lindgren, Ulf Kamne, Ida Strutt, Mattias Oljelund, Thomas Backteman, Katarina Winell, Kristina von Sydow, Paulo Silva, Mattias Keresztesi, Christina Kennedy, Alice Stenlöf, Bianca Ingrosso, Anna Maria Corazza Bildt

saker
Carve, martech, Prime, stadsbyggnad, Lärarnas Riksförbund, Dagens Industri, Medievärlden, Beautiful Soup, Insight Partners, Episerver, Recorded Future, Gavagai, Sics, New Republic, Lärarförbundet, Järvaveckan, analys, Almedalsveckan, Svenskt Näringsliv, Hyresgästföreningen, Postnord, upphandling, Region Stockholm, EU-valet, Bonnier Business Media, Showcast, fri rörlighet av data i EU

 

 

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 2.900 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.900 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.750 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

 

Ta en prenumeration och betala direkt

Eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.