VECKANS BRIEF. I utgåva nummer 18 av Veckans Brief patar vi med SDs presschef Henrik Gustafsson om hur partiet hanterade mediedrevet mot EU-kandidaten Peter Lundgren. Unionen slår ihop flera avdelningar till en ny kommunikationsavdelning för att inte minst kunna jobba med den digitala medlemsaffärerna. En JKL-chef har fått i uppdrag att bygga en ny byrå i Bryssel. Pressrådet i Washington packar väskan.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 18, 2019

ledare
”Hur fri är pressen för SD?”

affärer
Questback laddar om för globalt ledarskap
H&H klättrar på globala byråtoppen – USA dominerar stort
Så ska JKL-chefen bygga byrå i Bryssel
Kriskonsulten som täljer guld

case
Mer inhouse och digitalt när Unionen bygger om
Almega ger järnet i Almedalen – och Järva
SDs presschef om ”lögnfabriken” och mediestormen


analys & undersökning

Sara Skyttedal dominerar på Facebook  –  Henrik Sundström på Twitter

utrikes
10 steg för att influera influencers
Frågorna som sätter krokben för din medieintervju
Massiv Instagram-läcka hotar hela influencer-branschen

arbete
Rud Pedersen-konsult startar eget – SD-pressis slutar

jobba effektivt
Hur bygger jag varumärke på Insta Stories, Sara Petersson

profil
Pressrådet som twittrade med Donald Trump och pratade i jumbotronen

spaning
 ”Svårt att fatta vad en del EU-kampanjer ens handlar om”

personer
Lars Adaktusson, Katarina Frostenson, Fredrik Virtanen, Yaya Selva, Peter Lundgren, Elin Nilsson, Mårten Blixt, Lars Lindblad, Jeanette Fors-Andrées, Rolf van den Brink, Ulrika Lyth, Sara Skyttedal, Jytte Guteland, Monica Enqvist

saker
Questback, martech, Almedalsveckan, Kreab, enkätverktyg, medlemsresa, Netigate, H&H Group, Kekst CNC, JKL, Bryssel, Almega, krishantering, medieträning, inhouse, automation, ANR, Reform Act, Järvaveckan, Järvaveckan, Socialdemokraterna, EU-valet, Bumblewing, The Amazing Society, EU-valkampanjerna

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 2.900 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.900 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.750 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

EXTRA ERBJUDANDE: Testa även Beaconomist för alla som jobbar med digitala kanaler, upplevelser och tjänster: Beaconomist + Veckans Brief från 4.900 kronor för båda för en mejladress. 5 900 kronor för fem mejladresser.

 

Ta en prenumeration och betala direkt.

Eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.