VECKANS BRIEF. I utgåva 16 tittar vi särskilt på hur en ny typ av krishantering och medieträning växer fram. Vi berättar också om hur de stora, framväxande nordiska nätverken utvecklas och överlever både inhouse-trenden och den globala konkurrensen.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 16, 2019

ledare
”…när alla blir lika vassa på marttech…”

affärer
Rud Pedersen byter Sverige-vd
Så ska de nordiska nätverken överleva inhouse och byrådöd

case

Burger Kings brief bakom vinnarkampanjen

verktyg & metoder
Medieträningen som tar över efter manliga murveln

bransch
Annonsörerna vill självreglera spelreklamen

utrikes
Med TikTok Money Calculator kan influencers räkna ut förväntad inkomst
7 sätt att hålla statistiken hög för öppnad e-post

arbete
KL tar in tungviktare
Hon är Vänsterpartiets nya komchef
Huawei och Amanda Ooms siktade i riksdagshuset
Stefan Löfvens-chef slutar  –  Hövding headhuntar på byrå

jobba effektivt
Hur bygger man en sociala medier-strategi, Julia Åsgård


spaning
”När ska medierna komma ikapp sitt eget landskap?”

personer
Kristina von Sydow, Rolf van den Brink, Jennie Zetterström, Morten Rud Pedersen, Jennie Zetterström, Andreas Krohn, Nike Carlstoft, Lina Hovling,, Claes de Faire, Anders Rask, Anne Årneby, Per Bruun, Björn Ståhl, Claes Nyberg, Carina Axelsson, Birger Lycken, Elin Nilsson, Tobias Lennér, Lars Leijonborg

saker
Ahead, martech, Nordic Morning, maskinlärning, Hill + Knowlton, Dentsu, Westander, artificiell intelligens, The North Alliance, Stockholm Media Week, Rud Pedersen, Nordiska byråmarknaden, byrånätverk, Burger King, Vänsterpartiet, Guldägget, gamification, Ingo, Reformklubben, medieträning, Curious Mind, krishantering, Swedbank, sociala medier-strategi, Sveriges Annonsörer, reglering, spelreklam, JKL, Oh My, influerare, influencer,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 2.900 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.900 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.750 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

EXTRA ERBJUDANDE: Testa även Beaconomist för alla som jobbar med digitala kanaler, upplevelser och tjänster: Beaconomist + Veckans Brief från 4.900 kronor för båda för en mejladress. 5 900 kronor för fem mejladresser.

 

Ta en prenumeration och betala direkt http://dagensopinion.se/veckans-brief/

Mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration