VECKANS BRIEF. Det är dags för polismyndigheten att se sig om efter en ny byrå efter den förra kontroversiella upphandlingen. När Almedalsveckan blir allt bredare och större växer mer nischade arenor som Järvaveckan och Hälsoriksdagen fram.  Elin Nilsson följer med på Michelle Obamas gala.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 13, 2019:

ledare
”Har du rätt påverkansmassa, lilla vän?

affärer
Hälsoriksdagen tar vid där Hälsodalen slutar
Kortad Järvavecka breddar programmet

kund
Polisen handlar upp efter fyra år med Prime
If byter pressrum – Nepa får story-tillverkare

case
Gullers och Fryshuset lär ut pr till ungdomar
Sveriges äldsta branschorganisation stöps om
Företagarna gerilla-kampanjar med tårtor

verktyg & metoder
Hur jobbar man med “experiential marketing”, Paul Little?
Hur skriver man ett pressmeddelande som journalisterna gillar, Ulrika Peyron?

bransch
Berghs skrotar slututställningen

utrikes
3 roller alla sociala medier-team bör ha
4 frågor att ställa innan ni väljer pr-byrå

arbete
Prime stuvar om inom PA – Marie Söderqvist på dubbla stolar
Goldmann med Springtime i riksdagen

spaning
”Min kväll med Michelle Obama”

kalendarium
Swedish Content Awards coming upp

personer
Martin Borgs, Cherine Khalil, Veronica Palm, Edvin Alam, Kenza Zouiten, Michaela Forni, Bianca Ingrosso, Eirik Stubø, Birgitte Bonnesen, Ann-Marie Begler, Ahmed Abdirahman, Maria Ågre, Sandro Wennberg, Erika Danckwardt-Lillieström, Marco Morner, Daniel Färm, Imenella, Phoebe Robinson , Aynur Isayeva, Per Åsling, Anders Borg, Michelle Obama, Elin Nilsson,

saker
The Global Village, personlig mediebild, Geelmuyden Kiese, Almedalsveckan, påverkansmassa, Hälsodalen, Cision, Hälsoriksdagen, byråupphandling, JC PR, Reformklubben, Järvaveckan, Prime, MTR, Dina försäkringar, TCO, Polismyndigheten, Gullers, Fryshuset, utbildning av unga i pr,  Sveriges Bryggerier, Accenture Interactive, experiential marketing, pressmeddelande, Berghs School of Communication, studentbyrån, slututställningen, Berghs festival,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 2.900 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.900 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.750 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

EXTRA ERBJUDANDE: Testa även Beaconomist för alla som jobbar med digitala kanaler, upplevelser och tjänster: Beaconomist + Veckans Brief från 4.900 kronor för båda för en mejladress. 5 900 kronor för fem mejladresser.

Mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.