VECKANS BRIEF.  Ett nytt matigt nummer av Veckans Brief är ute. Bland annat bjuds prenumeranterna på Sveriges största pa-byråer, regerings miljonupphandling, hemliga Mjölbypartiets framgångssaga, frågeställningen om hur relevant Guldägget är en debatt om det är dags för ”kommunikatörer” att hitta ett nytt epitet samt Bonniers expansion i Almedalen. Och ett 10-tal artiklar till.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 12, 2019

ledare
”Elaka moderater”

affärer
Bonnier trappar upp i Almedalen
De är störst på public affairs i Sverige
Uppåt för Sveriges kommunikatörer

case
Snusbolaget sjösätter valkompass

kund
20 miljoner står på spel – regeringen handlar byråer
De får värva ersättare till Almegas Hatt


verktyg & metoder
Cision bjuder på test av pressmeddelanden

bransch
Hur relevant är Guldägget?

Arbete
18 unga talanger gör upp om plats i Cannes
Stefan Löfven(s) får en ny talskrivare

jobba effektivt
Hur skriver man ett pressmeddelande som får genomslag, Hans Uhrus?

debatt
”Vi behöver sluta prata om oss som kommunikatörer”

spaning
Mjölbypartiet – ett spex som kan bära fram till EU
”Den gränslösa jakten på framgång på Youtube”

kalendarium
Hälsoriksdagen kör igång

personer
Michael Storåkers, Maja Florin, Theodor Paues, Ulrika Peyron, Andreas Krohn, Helena Dyrssen, Anders Ekdahl,  Olle Schubert, Elin Nilsson, Hanif Bali, Björn Kusoffsky, Johan Molander, Stefan Lundin, Rolf van den Brink

saker
Rud Pedersen, Almega, Moderaternas internkultur, Nordic Public Affairs, Almedalsveckan 2019, Narva, New Republic, Bonnier, Paues Åberg, Sydsvenskan, Dagens Industri, Dagens Nyheter, Aftonbladet, The Labyrinth, public affairs, corporate, Cision, Meltwater, Snusbolaget, Gullers, Springtime-Intellecta, Reformklubben, Guldägget, Futurniture, Apco, pressmeddelande, Stockholm Design Lab, nomineringar i Guldägget, Young Lions, Göteborgs Hamn, kommunikatörer, snuslobby, influencers, internet fame,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 2.900 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.900 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.750 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

EXTRA ERBJUDANDE: Testa även Beaconomist för alla som jobbar med digitala kanaler, upplevelser och tjänster: Beaconomist + Veckans Brief från 4.900 kronor för båda för en mejladress. 5 900 kronor för fem mejladresser.

Mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.