VECKANS BRIEF. I Veckans Brief nummer elva för 2019 berättar vi om hur ordermottagningen ser ut för tre av de tyngsta byråerna under Almedalsveckan, vi berättar om Svenska kraftnäts skrotade byråupphandling och skriver om hur Tele2 och Com Hemska bygga varandras affärer och varumärken, på samma sätt som kanske TV4 och Telia kommer att samverka.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 11, 2019:

Ledare
”Swedbank – när mediebrasan blir ett svart hål”

 

Affärer
Byråernas affärer inför Almedalen 2019
Pressat Svenska kraftnät blåser av upphandling
Rud Pedersen når 240 miljoner kronor
Hypad mansfri byrå – lönsammare Presskontakter

case
Så ska Tele2 och Com Hem bygga varandra

undersökning & analys
154 bolag på den svenska martech-kartan
Pr-studenterna: Teknik viktigare än humankapital


verktyg & metoder
Fem steg som gör dig till en bättre opinionsbildare

utrikes
7 effektiva sätt att bygga listor för e-postmarknadsföring
10 digitala trender och innovationer för 2019
Netflix det snabbast växande amerikanska varumärket 2019

 

arbete
Teknikföretagens näringspolitiska chef slutar
Regeringen värvar från Arena – Labyrinth värvar från regeringen

jobba effektivt
Hur köper man in filmtjänster på rätt sätt?


profil
Rebecka Weidmo Uvell om M och SD och affärerna

spaning
”Var dyker nästa platta jordklot upp?”

 

personer
Cissi Wallin, Hasse Aro, Viveka Hirdman-Ryrberg, Peter Ingvarsson, Mika Bäckman, Patrik Lanner, Gunnar Sonesson, Morten Rud Pedersen, Maria De La Croix, Jonas Lundquist, Alejandra Cerda, Samuel Skott, Rebecka Weidmo Uvell, Rolf van den Brink, Elin Nilsson


saker

Swedbank, riksmedier, Mad luck, sociala medier, Tele 2, riksmedierna, Diplomat, lokaler och boende i Visby, affärer, Almedalsveckan, upphandling, kommunikationsbyråer, Almega, Svenska kraftnät, Gullers Grupp,  Rud Pedersen, King Street, Welcom, Com Hem, Avaus, martech-karta, martech-bolag, martech, Kantar Sifo, framgångsfaktorer för opinionsbildare, Teknikföretagen, opinionsbildare, högver-vänster, Moderaterna, Socialdemokraterna,  Flat Earth Movement, Birds aren’t real movement


prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.


här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 2.900 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.900 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.750 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

EXTRA ERBJUDANDE: Testa även Beaconomist för alla som jobbar med digitala kanaler, upplevelser och tjänster: Beaconomist + Veckans Brief från 4.900 kronor för båda för en mejladress. 5 900 kronor för fem mejladresser.

Mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.