Vattenfall ska liksom i fjol hålla till i ett tält på Hästgatan. Insatserna är koncentrerade till tisdag-torsdag. Koncernchefen Øystein Løseth och Sverigechefen Anders Dahl deltar i två av huvudseminarierna.
 
‑ Vi ligger på ungefär samma nivå som förra året med ett 15-tal kollegor på plats och vi fokuserar på tisdag, onsdag och torsdag, säger Vattenfalls kommunikationschef Ivo Banek.
 
Förra året testade Vattenfall miniseminarier, 30-40 minuter långa. I år bygger Vattenfall fler seminarier efter det formatet.
 
‑ De blev som lite av en talk show och oerhört populära.
 
Vad är målet med Vattenfalls närvaro?
‑ Jag har varit i Almedalen tre gånger och som icke svenskt tycker jag att det är en underbar uppfinning. Almedalen är en jätterarena för dialog. Man kan prata med och lyssna på många intressanta människor på plats. Vi känner också ett ansvar, energi är en politisk framtidsfråga och vi måste vara närvarande. Men det blir också tid för att gå på andras seminarier.
 
Vad vill du själv titta på?
‑ Jag är intresserad av diskussioner om medier och journalistik och hoppas det finns seminarier om det, säger Ivo Banek.