Tidigare har bara Prime vunnit. Även denna gång fick Prime med sig ett guld. Denna gång i kategorin för Finansiella tjänster och investerarrelationer. Prime fick guld jobbet med kunden, fondförvaltaren Alecta. Kampanjen hade temat Det är mänskligt att vara kortsiktig.
 
Prime fick dock dela sitt guld den spanska byrån Llorente & Cuenca och dess arbete för kunden Caixabank
Det andra svenska guldet gick odelat till byrån Dahlheim & Sjöqvist i kategorin Hälsa. Kunden är läkemedelsbolaget Merck och kampanjen World Wide Cancer Reporting, som bygger på en egen tv-kanal i mobilen till de viktigaste målgrupperna, läkare, sjuksköterskor, patienter, anhöriga och patientorganisationer. Via tv-kanalen kunde tittarna följa sändningar om tarmcancer från olika vetenskapliga i USA och Europa.
– För oss innebär det av naturliga skäl väldigt mycket att vinna i världens mest prestigefulla internationella tävling för pr samtidigt som det är ett kvitto på att vi håller hög internationell standard. Det betyder även att vi nu fått nya internationella uppdrag, vilket är fantastiskt spännande, säger William Dahlheim, på Dahlheim & Sjöqvist.