En tidigare marknadschef för intresseorganisationen Komm, är möbeldesignföretaget Svenssons i Lammhults nya marknadschef.

Det är Bon-Hee Jones Svensson som gör sin första dag som marknadschef för Svensson. Hon går dit efter att jobbat som marknadschef på fönstertillverkaren Inwido i drygt tre år.

– Jag såg en annons på Linkedin och sökte jobbet. Jag tror att sju personer blev intervjuade, tre personer var kvar på slutet och jag fick tjänsten och tackade ja, säger Bon-Hee Jones Svensson.

Vad ska du uträtta?
– Vi ska bland annat föryngra målgruppen. Kunderna i dag är 45 plus, men det finns yngre personer som ska handla på Svenssons tycker vi. Varumärket har funnits i 120 år, men det är många som inte känner till det och varför man ska handla hos Svenssons.

Hur gör du med byråer?
–  Det kommer vi absolut att titta på. Jag ska inventera vad som finns och har fungerat så jag kommer inte att gå ut i en stor byråpitch initialt.

Vad får du för lön?
– Tillräckligt, men jag tjänar inga Stockholmslöner längre, säger Bon-Hee Jones Svensson, som numera bor i Växjö.

Tjänsten som marknadschef har varit vakant i 1,5 år.