På en reklambyrå hittar Svenska Spel sin nya chef för marknadskommunikation och aktivering.

Det är Anna Ekström som har utsetts till chef för marknadskommunikation och aktivering på Svenska Spel från och med 13 januari. Hon kommer närmast från en tjänst som senior kundansvarig på byrån Nord DDB. Hon har även jobbat som varumärkeschef på Tele2 i åtta år, samt på mediebyrån Starcom.

Hennes jobb blir att sköta marknadskommunikationen och aktivera sponsringssamarbeten för Svenska Spels koncernvarumärke. Idag jobbar Svenska Spel med förbund inom fotboll, ishockey, handboll, bandy och innebandy, e-sportlandslaget, längdlandslaget och SOK, Sveriges Olympiska Kommitté.

”Anna har erfarenhet från hårt konkurrensutsatta branscher i kombination med en bakgrund på medie- och reklambyråsidan. Det är en oslagbar kombination. Det innebär att hon har en både bred och djup kompetens inom områden som kommer att stärka vårt varumärke och som gör att vi kan maximera effekten av vår marknadsföring av varumärket Svenska Spel och aktiveringen av Sveriges största sponsringsportfölj”, kommenterar Joakim Mörnefält, kommunikationsdirektör på Svenska Spel.