– Mitt uppdrag blir att ansvara för att vi ska producera kvalitetsprodukter till våra print- och digitala läsare, precis som vi gjort i många år, säger Susanne Lindén.

Hur vill du utveckla erbjudandet gentemot läsarna?
– Vi måste såklart hänga med i tiden och produktutveckla inom såväl print som digitala satsningar men samtidigt behålla den själ och det hjärta som finns i våra tidningar.

Vilket content anser du går hem i stugan framöver?
– Vi brinner för att berätta om vanliga människor och tror på kvalitetsjournalistik där vi berättar om mänskliga öden i reportageform, säger Susanne Lindén.

Hur ser du på att bredda erbjudandet med digitala format som poddar och Youtubeshower?
– Vi är öppna för allt och vi har redan gjort om reportage till kortare ljudböcker som finns på plattformar som Storytel och Nextory. När det gäller den digitala delen är rörligt viktigt för våra läsare.

Väntar några organisationsförändringar när du kliver på?
–  Det händer nya saker hela tiden i dagens mediesamhälle där det är väldigt levande organisationer så saker kan tweakas men vi har inga stora förändringar på gång.

Alex Mörén
alex@beaconomist.net