The Swedish Number med Cohn & Wolfe fick tre guld bland annat i den tyngsta klassen Årets bästa pr-kampanj. Give a Beep  av byrån Edelman fick två guld och ett silver. Cohn & Wolfe vann byråkampen med fyra guld jämfört med två guld och tre silver för Edelman Deportivo. Den tredje mest framgångsrika byrån blev Wendefalck med ett guld och ett silver.
här är vinnarna


årets bästa pr-kampanj
Guld: Cohn & Wolfe med "The Swedish Number" för Svenska Turistföreningen
Silver: Edelman Deportivo med "Give a Beep" för Hövding

årets konsumentkampanj
Guld: Cohn & Wolfe med "The Swedish Number" för Svenska Turistföreningen
Silver: Wenderfalck med "All I Want For Christmas Is A Goat" för ActionAid
Silver: Masscreation med "Children’s Climate Conference" för Telge Energi

årets content marketing
Guld: Cohn & Wolfe med "The Swedish Number" för Svenska Turistföreningen
Silver: Post med "Pensionärsknattarna" för AIK Fotboll
Silver: Volontaire med "Therese testar teknik" för Teknikföretagen

årets business to business
Guld: Abby Priest med " Adobe Stock Apparel" för Adobe
Silver: Granath / Obeya med "Utmaningen – en film om den sjuka jobbstressen" för Arbetsmiljöverket

årets samhällsinformationskampanj
Guld: Garbergs Malmö med " #snackaomhat" för Landskrona stad
Silver: Granath / Obeya med "Utmaningen – en film om den sjuka jobbstressen" för Arbetsmiljöverket

årets massmediekampanj
Guld: Cohn & Wolfe med " Chokladhuset – Sveriges nya jultradition" för Mondelez International
Silver: Post med "Pensionärsknattarna" för AIK Fotboll

årets non-profit
Guld: Wenderfalck med "All I Want For Christmas Is A Goat" för ActionAid
Silver: Edelman Deportivo med "Den Maskerade Bannern" för UNICEF
Silver: Edelman Deportivo med "För Sofia" för UNICEF

årets digitala kampanj
Guld: Edelman Deportivo med "Give a Beep" för Hövding
Silver: FLB Europa med "#Datadonate" för 3

årets integrerade kampanj
Guld: Jung Relations med " Henke Lundqvists hårresande meddelande" för Procter & Gamble
Silver: Edelman Deportivo med "Bread the Future" för Brödinstitutet

årets innovationskampanj (ny)
Guld: Edelman Deportivo med "Give a Beep" för Hövding
Silver: Kärnhuset med "The Train Brain Project" för Stockholmståg

årets rookie
Axel Bringel, Cohn & Wolfe

årets kund (ny)
Håkan Tenelius, Vårdföretagarna