Därmed får pr-byrån JMW en utmärkelse av kollegan Westander, som arrangerar priset. JMWs konsult Brit Stakston skapade kampanjen för Stödkommittén Free Dawit i samarbete med Expressen, Författarförbundet, Journalistförbundet, Publicistklubben, Reportrar utan gränser, Svenska PEN, Sveriges Tidskrifter och Utgivarna.
Kampanjen vann bland 49 nominerade.
 
– Kampanjen lyckas med konststycket att värdigt och samtidigt smärtsamt konkret påminna om den ende svenske samvetsfången och göra oss alla till ambassadörer för honom, säger Hanna Berheim, pr-konsult på Westander och juryns ordförande, i ett pressmeddelande.
 
juryns motivering
Sitt med Dawit är en kampanj som ger ställningstagandet för Dawit Isaaks frigivning och yttrandefrihet en både stenhård och empatisk gestaltning. Stödkommittén Free Dawit och samarbetspartners engagerar deltagarna och gör det enkelt för dem att dela både en upplevelse och ett budskap. Interaktivitet när den är som bäst.