När det stormar som värst kring bankens varumärke, går SEB-chefen till ett nytt jobb på en byrå.

Det är Maria Pellborn, varumärkeschef på SEB som går över till byrån Stockholm Operation, som därmed får en personalstyrka på åtta personer. Hon ska särskilt jobba med kunder inom finanssektorn.

”Det räcker inte längre att bara kommunicera en produkts eller en tjänsts funktionella värde. Eller att satsa på att få hög uppmärksamhet genom att underhålla sina följare i sociala medier. Det är tydligt att företag som uppfattas som autentiska i sitt sociala engagemang inte bara engagerar andra i högre utsträckning utan även ökar sin försäljning. Med Maria Pellborn kan Stockholm Operation nu erbjuda våra tjänster även inom csr-området”, berättar Stockholm Operations byråchef Camilla Eriksson.

Vad har byrån för mål 2020?
”Vårt mål är att behålla befintliga kunder och vinna förtroende för minst en ny kund i månaden”, berättar Camilla Eriksson och lägger till:

”Sedan vi startade har vi plockat in kunder från följande finans, hälsa, it, läkemedel, teknik, NGOer, myndigheter och energi.