Mediekoncernen Schibsted värvar pressansvarig tillika medieanalytiker på mediebevakningsföretaget Retriever.

Det är Ioanna Lokebratt som lämnar sin tjänst som pressansvarig och medieanalytiker på Retriever. I stället ska hon bli insiktsspecialist på Schibsteds avdelning Sales and Inventory  med start 7 januari.

– Jag har haft sju fantastiska år på Retriever, men kände att jag ville ha en ny utmaning. Så jag har haft ögonen öppna. Jag ville hålla mig kvar i mediebranschen så när det här jobbet dök upp sökte jag det och fick det efter många intervjuer, säger Ioanna Lokebratt.

Vad ska du göra?
– Jag ska jobba med att stödja försäljningsorganisationen med kampanjanalyser för annons-kunder och utveckla metoder för olika branscher och målgrupper och driva olika medieprojekt. Så det blir fortfarande medier men från annonssidan.

Vad får du för lön?
– Det vill jag inte uppge.