När reklambranschen ska dela ut utmärkelser i Guldägget i april 2019, är det en reklam-copywriter som leder juryarbetet.

Det är Hedvig Hagwall Bruckner, copywriter på reklambyrån King, som leder juryns arbete. Hon har själv suttit i Guldäggsjuryn sex gånger och vunnit ett flera silver- och guldägg.

”Guldägget är 2020 är något jag ser enormt mycket fram emot. Storytelling och varumärkesbyggande kommunikation är viktigare än någonsin i vår fragmenterade värld där unika och kreativa idéer betyder allt”, kommenterar Hedvig Hagwall Bruckner.

Hon kommenterar vidare:

”Mycket har förändrats på 20 år (i juryarbetet), det är inte längre 300 pannåer i ett rum, men kärnan är densamma. Det handlar om att hitta de bästa kommunikativa idéerna med högst kreativ höjd och störst möjlighet att göra skillnad”.

Guldägget arrangeras av kommunikationsbyråernas intresseorganisation Komm.

Inlämningen till Guldägget startar 2 december.

Den 23 april hålls Guldäggsgalan.