Torbjörn Tännsjö anser bland annat att reklamen gynnar borgerliga tidningar och skapar usla program i kabelteve. Detta gör han på DN Debatt.
Jessica Bjurström, vd på Komm skriver:
 
"Det finns inget kort svar på det här. Torbjörn Tännsjö har helt rätt och helt fel förstås. Men framför allt beskrivs en reklambransch som inte finns längre. Reklamarna "äger" inte längre målgruppens uppmärksamhet. Konsumenten har fått bli medborgare igen – och den personen tar till sig innehåll där den tycker att det fungerar bäst. Med eller utan reklam. Det fria valet känns mer aktuellt än nånsin och reklamen följer samma väg antingen för att innehållet underhåller eller ger goda råd. Relevansen är allt.

Debattsidan är skriven med klimatmötet i Paris i åtanke och det är ju klart att vi delar klimatoron, just därför blir vårt arbete som kommunikatörer och reklamare ännu viktigare. Vi är övertygade om att det är med hållbarhet som fokus den här jorden kommer att må bäst. Vår tro är att endast bolag som tänker hållbarhet kommer att överleva i framtiden. Näringslivet måste få berätta hur dom vill lösa våra konsumentfrågor – att ta bort möjligheten för konsumenten att kunna få jämföra är ingen bra idé."
 

Jessica Bjurström, vd Komm.