Flest nomineringar fick den lilla byrån Deportivo med 13 nomineringar. Tvåan Prime är medlem i Precis och fick tio nomineringar. Likaså JMW och Hero med fyra nomineringar var. Fyrmansbyrån Greenhill knep fem nomineringar och var en av många småbyråer som till skillnad från de tunga byråerna i Precis lyckades bli nominerade däribland Rippler och Wenderfalck som fick tre nomineringar var.
 
Den största förändringen från föregående år är dock att reklambyråerna, som inte en klassas som pr-byråer flyttar fram positioner starkt i pr-branschens egen tävling Spinn. Så har Fanclub, Valentin & Byhr, Saatchi & Saatchi samt M&C Saatchi tillsammans tagit hem 14 nomineringar.
 
här är de nominerade
 
årets integrerade kampanj
M&C Saatchi Stockholm med Gowest för Stockholm Pride
Deportivo och Forsman & Bodenfors med Likes kan inte rädda liv för Unicef
Saatchi & Saatchi Stockholm med Tag the Weather för Procter & Gamble Nordic/ Gillette Venus
Deportivo med Sweat for water för Unicef och Gothia Cup
Hero Kommunikation AB med Kolla Gula Pippin för Svensk Fågel
Hero Kommunikation AB med Bonde på köpet för Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
AIK Think Tank med Paint in Black för AIK Fotboll
Volontaire med Byt Lön för Kommunal
AxiCom med Kraften att göra mer för Dell
 
årets konsumentkampanj
The Fan Club med Toolpool för Malmö Järnhandel
Deportivo med Catch Steve Angello för MTV
Jung Relations med Livepulsen för Svenska Spel
JMW Kommunikation med Potatis-TV för OLW
Wenderfalck med Sambotestet för Fastighetsbyrån
Rippler med You´ll never wear that again för Stockholms Stadsmission
Jung Relations med Are you Worthy? för Microsoft
Hero Kommunikation AB med Kolla Gula Pippin för Svensk Fågel
 
årets massmediekampanj
Prime med Civil Rights Captcha för Civil Rights Defenders
Prime med Clean Your Mind för Electrolux
Spotlight PR med Vardagsbrott.se för Försäkringsbolaget If
Ledarna med 2031-Jämställdhetsvision eller dystopi? för Ledarna
Deportivo med Catch Steve Angello för MTV
Deportivo med Rebtel Re:Beat för Rebtel
Prime med Lansering Tele2 Arena för SGA Fastigheter, Stockholm Globe Arenas och Tele2
Deportivo och Forsman & Bodenfors med Likes kan inte rädda liv för UNICEF
Deportivo med Sweat for water för UNICEF och Gothia Cup
 
årets word-of-mouth kampanj
Greenhill Relations med Unionens digitala strejkvakter för Unionen
Saatchi & Saatchi Stockholm med The Live Quiz Release för Föreningen Propaganda/Luger
M&C Saatchi Stockholm med Gowest för Stockholm Pride
Wenderfalck med Sambotestet för Fastighetsbyrån
JMW Kommunikation med Sitt med Dawit för Stödkommittén Free Dawit Isaak
Prime med Special K Instashop för Kellog´s
Deportivo med Sweat for water för UNICEF och Gothia Cup
Deportivo med Twitterklänningen för Crossing Boarders och Comviq
AIK Think Tank med Paint in Black för AIK Fotboll
Prime med Civil Rights Captcha för Civil Rights Defenders
 
årets nyskapare
The Fan Club med ToolPool för Malmö Järnhandel
Greenhill Relations med Unionens digitala strejkvakter för Unionen
M&C Saatchi Stockholm med Gowest för Stockholm Pride
Deportivo med Sweat for water för Unicef och Gothia Cup
Hero Kommunikation AB med Bonde på köpet för Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
AIK Think Tank med Paint in Black för AIK Fotboll
Prime med Civil Rights Captcha för Civil Rights Defenders
Årets samhällsinformationskampanj
Greenhill Relations med Unionens digitala strejkvakter för Unionen
Deportivo med Fyllefilter för Iphone för IQ
M&C Saatchi Stockholm med Gowest för Stockholm Pride
JMW Kommunikation med Sitt med Dawit för Stödkommittén Free Dawit Isaak
Plakat med Jämställdhetsskatt för Jämställdhetsutskottet Umeå kommun
Ledarna med Den (o)möjliga lönekarriären för Ledarna
Deportivo med Sweat for water för Unicef och Gothia Cup
Volontaire med Byt Lön för Kommunal
 
årets kampanj i sociala medier
The Fan Club med Toolpool för Malmö Järnhandel
Greenhill Relations med Unionens digitala strejkvakter för Unionen
Prime med Katt hjälper katt för Lantmännen Doggy
M&C Saatchi Stockholm med Gowest för Stockholm Pride
Wenderfalck med Sambotestet för Fastighetsbyrån
Saatchi & Saatchi Stockholm med Tag the Weather för Procter & Gamble Nordic/ Gillette Venus
Rippler med You´ll never wear that again för Stockholms Stadsmission
Mikaela Waxin med Portkod 1321 för Sveriges Television
Prime med Civil Rights Captcha för Civil Rights Defenders
 
I det första utskicket från Precis var inte kategorin Sociala medier med. Artikeln har därför uppdaterats. red.