I pressmeddelandet som skickas ut framgår inte vad bostadsmäklarföretaget heter. Det ska startats efter årsskiftet i Stockholm. Staffan Erfors blir vd och delägare i bolaget som ”lanserar en helt ny affärsmodell som kommer vända upp och ner på marknaden till gagn både för säljare och köpare av bostäder”.

Bakom det nya företaget, ska det enligt pressmeddelandet, stå ”flera tunga namn inom fastighets- och mäklarbranschen, både som finansiärer och aktiva partners”.

”Redan i våras fick vi på Metro en första presentation av affärsmodellen och sedan dess har jag lärt känna upphovsmännen. Jag är i ett skede i livet där jag efter 25 år i medie­branschen ibland funderat på att göra annat. När jag nu fick möjligheten att både byta bransch och bli vd och delägare var det helt enkelt något jag inte kunde tacka nej till. Dessutom kan det mycket väl bli så att vi kommer samarbeta med Metro”, skriver Staffan Erfors, i pressmeddelandet.