Pr-byrån Obeya hoppas kunna samla svenska kampanjer på en sajt.

– Det görs jättemycket bra kampanjer och Sverige står sig bra internationellt. Men det är inte så många som pratar om sina kampanjer. Vi vill samla alla kampanjer på ett ställer för att inspirerar andra byråer men också för att ge uppdragsgivare som ska beställa en kampanj råg i ryggen. Vi vänder oss också till inhousebyråer, säger Maria Hazard, vd för Obeya.

Sajten heter The Cusp.

– Det betyder spets, udd eller när någon är på väg att ändra i hur man agerar eller tänker. Det är vad många kampanjer gör.

Hur finansierar ni sajten?
– Vi bygger hemsidan själva. Det tog en eftermiddag. Det är inte en så stor investering. Det är ingen journalistisk sajt, men vi vill att byråer skicka in de kampanjer som görs, så tänker vi att vi ska lägga upp dem, så lite tid kommer vi att lägga ner.

Obeya hoppas också kunna fylla sajten med nyheter om exempelvis byråsamarbeten.

– Men först ska vi se hur sajten utvecklas.

Vad vinner ni på det här?
– Att vi själva också kan bli inspirerade av all bra kommunikation som görs.

Mål?
– Vi har faktiskt inte satt något mål. Syftet nu är att få byråerna att skicka in sina kampanjer.