Ny·pressekreterare är Tarik Belqaid som närmast kommer från Henkel, där han de senaste sex åren jobbat som nordisk pr och digital-chef för varumärken som Barnängen och Schwarzkopf.
 
Ny pressekreterare är även Ann Persson, som kommer från Sony Music där hon jobbade med pr för artister som First Aid Kit, Tove Styrke, Bo Kaspers Orkester och Peg Parnevik.’’
 
Erika Troeng tillträdde i höstas som ansvarig för hållbarhetskommunikation och samhällskontakter. Hon har tidigare arbetat som politiskt sakkunnig på UD åt statsrådet Isabella Lövin (mp) och som dito för konsumentminister Per Bolund (mp). Dock ska hon under våren gå på föräldraledighet. Hon ersätts under perioden av Åsa Sandberg, grundare till A Win Win World och nätverket Nudging Sweden med eventbyrån Nine Yards och ett jobb som projektledare som senaste arbetsplats.
 
Tobias Rydergren, som är chef för Coops externa kommunikation, berättar via mejl att tre prioriteringar har legat bakom utformningen av nya teamet.
– Det är marknads-pr, där Ann Persson kommer att jobba med lanseringar och kommunikation kring Coops sortiment med fokus på våra egna varumärken.
 
– Det är datadriven pr, där Tarik Belqaid får ansvaret för Coops undersökning Matometern, Sveriges största undersökning om vad vi äter varje dag.
– Och det är public affairs och kommunikation kring Coops hållbarhetsarbete. Det är en ny roll som Erika Troeng byggt upp under hösten och där Åsa tar över stafettpinnen när Erika går på föräldraledighet.