Mynewsdesk har genomfört ett omfattande designprojekt och lanserar senare i dag en ny design för sitt nyhetsrum. Mynewsdesk beskriver omgörningen som den största på elva år.

Den nya formen ska tydligare lyfta fram det visuella och göra det möjligt för Mynewsdesks användare att tillgodose dagens journalisters behov av bra bilder.

Mynewsdesk har även tagit bort den egna toppmenyn, så att det ska bli enklare att navigera för besökare i pressrummet men också för att användarna varumärken ska få all uppmärksamhet.

Det är nu också möjligt att enkelt byta färg i nyhetsrummet.

Den nya designen är också anpassad efter EUs nya direktiv för ökad tillgänglighet.

Den nya designen finns tillgänglig för alla Mynewsdesks kunder från och med idag och det ska vara gratis att uppgradera. Kunderna väljer själva när de vill uppdatera.

All research, design, UX och utveckling har skett inhouse.

“Det här är den enskilt största förändringen vi gjort, som hade inte varit möjlig utan det nära samarbetet med de som använder vår plattform. Efter allt hårt jobb är vi glada att äntligen få lansera. Det blir ett rejält lyft för användarupplevelsen, för såväl kunder som journalister”, kommenterar Sara Manding Holm, produktchef på Mynewsdesk.