Ytterligare en aktör med bäring på jämställdhet hittar ett pr-samarbete.

För någon vecka sedan stod det klart att pr-byrån Superturken hade inlett ett samarbetsavtal med Börshajen, två aktörer drivna helt av kvinnor. Nu har Narmina Abdolova, kvinnan bakom poddarna ’Mäktiga Kvinnor och Riktiga Män’ ingått ett samarbete med kommunikationsbyrån Techposition. Syftet är att stärka varumärket och hitta nya (affärs)samarbeten med företag och organisationer som ”brinner för jämställdhet”.

”Narmina driver viktiga frågor på ett nytänkande och självklart sätt. Hon är en naturbegåvning som får alla att må bra och dela med sig av sina innersta tankar. Jag är stolt över att stötta denna stjärna i början av en lysande karriär”, berättar Jennie Sinclair, vd för Techposition, via mejl.

Hur stötte ni på varandra?
Vi träffades på Vital Voices Mentoring Walk, ett internationellt initiativ som gick av stapeln i 64 länder för att lyfta vikten av kvinnligt ledarskap. Vi blev inte matchade med varandra men kände en stark connection som lett till både vänskap och affärer. Det tackar vi Sabinije von Gaffke och Susanne Birgersdotter för bjöd in oss båda till mentorsträffen.

Ni ska skapa ’impact’, vad innebär det?
Vi brinner båda för samma frågor inom jämställdhet. I det här samarbetet kommer Narmina att fokusera på att skapa innehåll i sina poddar medan vi bygger Mäktiga Kvinnors plattform starkare genom både kommersiella och ideella samarbeten”. Och självklart ska Narmina bli världskändis.

Hur ser affären ut? Jobbar ni probono eller byter nu ägarandelar eller vad?
”Vi jobbar med ett traditionellt agentupplägg där vi vinstdelar i kommersiella samarbeten”.