Priset delas ut för bästa PR-arbete 2018. Pr-byrån Prat lycks få flest bidrag med bland finalisterna, nämligen tre. Pr-byrån Mafioso är med i slutomgången med sitt uppmärksammade jobba för tågbolaget MTR. Även två aktörer, som inte använder sig av pr-byrå kan få priset. Det rör sig om Swedbank och Maskrosbarn.
 
Guld, silver och brons delas ut 8 februari av en jury bestående av vice juryordförande Lars-Ola Nordqvist, vd Comvision, Mats Georgson, doktor i marknadskommunikation, Annika Lidne, vd Dramatify, Per Holknekt, entreprenör och föreläsare, Claes Salomonsson, presschef Axfood, Maria Lantz, kommunikationschef Tesla Norden och juryordförande Gabriella Finnborg, projektledare,  Svenska PR-Företagen samt vd på Prat PR.

här är finalisterna
Airbus, Wise Communication
Arla, Kockrapporten, Prat PR
Barncancerfonden, Om jag var socialminister, Narva
Britax, Prat PR
Folkhälsomyndigheten, Använd inte antibiotika i onödan, spara kraften till dem som behöver den,  Södra Tornet
Maskrosbarn, S.O.C, Hör Du Mig?
MTR Express, Mafioso PR
OK Västerbotten, medlemsvärvarkampanj, Punkt PR
Rator, applancering, Prat PR
Swedbank, ”Swedbank rivstart”, Swedbank