Kampanjen går i S-press som Aftonbladet, NSD, Värmlands-Folkblad och Dalademokraten.
 
Om annonsformatet är lite mjukt är budskapet under rubriken ”Viktig information” desto hårdare:
 
”Om Moderaterna lyckas driva igenom sin politik tillsammans med Sverigedemokraterna förändras balansen på arbetsmarknaden. Och det är din trygghet som urholkas”.
Och vidare:
”Moderaternas försämringar innebär att du får en provanställning på livstid”.
Det som avses är Moderaternas avsikt att ändra turordningsreglerna i Las, så att kompetens ska väga mer än antal år i tjänst.
”Vi ser det här närmast som en typ av försäkringsinformation till alla löntagare oavsett fackförbund. Då behövs lite längre text och allvarsamhet. Print passar utmärkt för detta och Aftonbladet når vi precis rätt målgrupp.”, berättar LOs valledare Johan Ulvenlöv via en sms-intervju.

Vilken delningseffekt räknar ni med i print?
– Delningseffekten får vi när människor pratar med varandra. Och så kör vi kampanjen digitalt inom kort.