Den nya byrån Carlson Hägg PR & Communication ser dagens ljus. Den grundas av Thomas Hägg, som har drivit byrå i egen regi och och Elin Carlson, som de senaste fem åren jobbat som konsult på Jung.
Elin Carlson berättar:
 
– Thomas kontaktade med mig i somras och frågade om jag ville teama upp för en ny firma. Vi träffades och pratade om vad vi skulle gör vi kom fram till att vi kompletterade varandra och hade roligt. Jag var också redo att testa livet som egen företagare.

Vad vill ni ta för position?
– Vi tänker att vi ska vara en flexibel partner till företag och varumärken. Vi vänder oss till företag som inte har en budget för en större byrå och vi tror att vi kan anpassa oss bättre efter kunderna än en större aktör.
Carlson Hägg PR & Communication tror också på att ta affärer på företag som jobbar inhouse med pr och kommunikation.
– Många tar hem pr-biten inhouse, men det finns alltid något som man behöver hjälp med. I till exempel modebranschen finns allt fler kunder med inhouseavdelningar. Det förändras snabbt och går fort och vi kan ta en position som en sådan partner.
Byrån ägs till hälften var av de två grundarna. Några anställda finns inte. Sedan tidigare jobbar Thomas Hägg med uppdragsgivare som Dockers, Borås Textilhögskola, Minna Palmqvist, Emelie Janrell och Show Up Fashion Award.

Vad ska ni vara om ett par år?
– Vårt mål kanske inte är att bygga en byrå och växa och anställa en massa människor. Målet är att vi ska ha uppdrag som vi klarar oss bra på, att vi ska ha roliga uppdrag från både större och mindre uppdragsgivare. Vi har inte tänkt så långt, vi kör på nu, säger Elin Carlson.