Byggföretaget JSB från Karlshamn går från lokal till nationell aktör och ska bygga varumärket med hjälp av en ny plattform.

Positionen är ”Vi bygger för fler”.

Färgen ”varselgult” används på byggarbetsplatser och ingår även i JSBs nya visuella identitet.

”Färgen i sig varken kan eller vill vi äga, men i kombinationen mellan gult, mörkgrått och gråblått får vi en unik identitet som känns rätt för en stark röst i vår bransch. Om det varselgula dessutom kan bidra till att våra bilar och skyltar syns lite extra så bygger vi inte bara igenkänning för JSB utan gör dessutom världen lite säkrare”, kommenterar JSBs vd Pether Fredholm.

Identiteten karaktäriseras ”av en tydlig och minimalistisk design i kombination med ett modigt och iögonfallande uttryck”.

Kommunikationsbyrån Giv Akt har levererat JSBs nya identitet.

Byrån har även tagit fram en lanseringsfilm.

JSB har cirka 350 anställda och en omsättning på runt 2 miljarder kronor.