Santa Maria kör en större influencer-kampanj runt Melodifestivalen.

Kampanjen innehåller bland annat en version av Bröderna Norbergs taco-alster Vi käkar taco med influerarna bland andra Therese Lindgren, Thomas Sekelius och Fredrik ”Fab Freddie” Svensson samt Margaux Dietz, som debuterar som artist. Låten släpps på Spotify och Youtube.

Kampanjen som har temat ”Tacos hos mig” innehåller förutom musikvideon även reklamfilmer.

I en annan del i kampanjen bjuder Margaux Dietz, och influerarna Anis Don Demina och Bröderna Norberg bjuder hem varandra för att tävla om vem som lagar godast tacos. Måltiderna visas i tre avsnitt på Youtube. I kampanjen ingår även en tävling i sociala medier med Fab Freddie där vinsten är biljetter till Melodifestivalens final i Globen plus hotell.

”Vi är så glada att kunna följa upp fjolårets succékampanj med Bröderna Norberg med denna remix av den populära låten Vi käkar tacos! Extra kul är att fjolårets kampanj gav så god effekt. En tredjedel av de som såg kampanjen testade våra produkter enligt en oberoende studie och vårt varumärke Santa Maria stärkte kopplingen till Melodifestivalen”, kommenterar Anja Kempe, Marknadschef Paulig Sverige.

Kampanjen är framtagen av Youtube-kanalen United Screens och mediebyrån Vizeum.